حملات هوایی روسیه در سوریه برای سرکوب تروریست ها کافی نیست

رئیس جمهور روسیه با تمجید از نتایج خوب حملات هوایی کشورش علیه مواضع تروریستها در سوریه، تأکید کرد که این حملات به تنهایی برای دور کردن خطر تروریسم کافی نیست.

به گزارش فرهنگ نیوز به نقل از "روسیا الیوم" ولادیمیر پوتین تأکید کرد: حملات هوایی روسیه در سوریه برای سرکوب تروریست ها نتایج خوبی به همراه داشته است، ولی این حملات برای پاکسازی سوریه از تروریست ها و دفع خطر احتمالی آنها از روسیه کافی نیست.
پوتین گفت: ما کارهای زیادی پیش رو داریم و من امیدوارم که عملیات آتی نیز به همین خوبی ادامه داشته باشد و نتایج خوبی بدهد.
کرملین: به دنبال عملیات زمینی در سوریه نیستیم
از سوی دیگر "دمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین اعلام کرد : مسکو درپی اجرای هیچ عملیات زمینی در سوریه نیست .
پسکوف در کنفرانسی خبری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال آغاز عملیات زمینی کشورش در سوریه اظهار داشت: موضوع عملیات زمینی همانگونه که قبلاً مطرح نبود، هم اکنون نیز مطرح نیست.
روسیه از 30 سپتامبر گذشته به درخواست سوریه در حال هدف قرار دادن مواضع داعش و جبهه النصره در سوریه است.

گزارش روزنامه ایران از حوادث سخنرانی موسوی لاری /اعتراض الویری به حضورنماینده ورامین درمیان معترضان

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - روزنامه ایران نوشت:خودسرها زودتر از زمان آغاز همایش، مقابل محل برگزاری تجمع کردند، با این نیت که از برگزاری آن جلوگیری کنند. آنان شعارهایی چون «مرگ بر فتنه گر» و «حامی فتنه گر عامل استکبار» سر دادند.

یک نفر هم برای جمع مداحی کرد که در خلال آن گفت: «صلح امام حسن با معاویه دردی عظیم برای امام حسن بود، در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان ابراز خشنودی از این صلح بی‌سرانجام می‌کند.»

جلسه رأس ساعت 14 آغاز شد که به دلیل تأخیر موسوی لاری، ابوالقاسم میر حیدری دبیر شورای هماهنگی اصلاح طلبان پشت تریبون رفت و ابراز تأسف کرد از اینکه «با تجمع غیرقانونی دلواپسان، آن هم برای یک مراسم قانونی، مردم دچار دردسر شده‌اند.» مرتضی الویری هم پشت تریبون قرار گرفت و علاوه بر اشاره به نقش بالای فضای مجازی و اهمیت آن در انتخابات پیش رو، حضور نماینده مجلس در میان خودسرها را «غیرقانونی » خواند و از آن انتقاد کرد.

نقوی حسینی، نماینده شهرستان در مجلس ساعت 14:30 به جمع خودسرها پیوست. ساعت 15:30 خودروی موسوی لاری وارد محوطه مراسم شد که وی هنگام پیاده شدن، با حمله خودسرها و شعارهای «فتنه گر حیا کن، شهر ما را رها کن» مواجه شد در حالی که برخی سعی در ضرب و شتم ایشان داشتند، محافظان سعی کردند خودسرها را متفرق کنند که در این شلوغی، عمامه وزیر کشور دولت اصلاحات به زمین جمعیت افتاد و در نهایت، با مداخله نیروی انتظامی، موسوی لاری توانست وارد سالن شود.


پس از آن، سیدحسین نقوی حسینی سخنرانی خود را درمیان خودسرها آغاز و تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهم فتنه گرها در این شهر زندگی کنند و وزیر کشور باید برای دادن این مجوز پاسخگو باشد و من حتماً این قضیه را از قوه مقننه پیگیری می‌کنم.» سعید شیرکوند و آذر منصوری که از دیگر سخنرانان این همایش بودند، به دلیل حواشی ایجاد شده، نتوانستند در محل حضور یابند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در گفت‌وگو با میزان داعش به خوبی می داند که با دم شیر نمی شود بازی کرد

جت الاسلام والمسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان با بیان اینکه اگر شهدای مدافع حرم خون خود را برای دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) فدا نمی‌کردند، امروز اثری از حرم اهل‌بیت(ع) در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا و دمشق نبود اظهار داشت: دشمنانی که به سوریه و عراق آمدند و امروز با حمایت آمریکا در یمن به دنبال ایجاد حرکتی علیه دین، ارزش‌ها و امت اسلامی هستند، بدانند که گور خود را در منطقه آماده کرده‌اند.

وی با اشاره به این نکته که داعش به خوبی می داند که با دم شیر نمی شود بازی کرد افزود: اگر خدای نکرده یک روز آمد و داعش با کم عقلی خود در صدد ایجاد نا امنی در ایران برآمد، بداند که ملت ایران با تمام قدرت خود ریشه آنها را از جای خواهد کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در پایان نیز با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران از خطر نفوذ تروریسم آگاه نیست تاکید کرد: امروز شاهدیم تنها کشورهایی که برای مقابله با داعش همه توان و فکر خود را بکار گرفته اند، کشورهای جبهه مقاومت و در راس آنها ایران اسلامی است.


سردار جعفری در مراسم چهلمین روز شهید همدانی : ارتباط تنگاتنگ امنیت سوریه با امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران

اتاق خبر 24:

سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید همدانی در جمع خبرنگاران، گفت: از ویژگی‌های برجسته شهید همدانی اخلاق، مهربانی، مردم‌داری و صداقت بود که این ویژگی‌ها وی را نسبت به دیگر سرداران شهید ما برجسته کرده بود و بدرقه باشکوه مردم همدان از این شهید بزرگوار بیانگر همین موضوع است.

وی ادامه داد:نقش سردار شهید همدانی در مقاومت برجسته بود زیرا اولین فرمانده‌ای بود که با شکل‌گیری مقاومت سوریه نقش تعیین‌کننده‌ای داشت، بدون تردید می‌توان گفت اگر شهید همدانی نبود در ماجرای دو سه سال پیش، دمشق سقوط کرده بود و معلوم نبود جبهه مقاومت با چه مشکلی مواجه می‌شد.

فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: همه شهیدان چه ایرانی و چه غیر ایرانی که در حال کار مستشاری بودند نقش تعیین‌کننده‌ای در این موضوع داشتند.

وی در خصوص نقش سردار همدانی در امنیت داخلی گفت: بدون تردید یک اثر غیر مستقیمی که می گذارد این است که در کشوری مثل سوریه با این بافت جمعیتی و قومی وقتی کارشان پیش نمی رود اثر مستقیم روی امنیت ما خواهد گذاشت. امنیت سوریه ارتباط تنگاتنگی با امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

روسیه مواضع داعش در سوریه را با موشک‌های دوربرد هدف قرار داد

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که روسیه حملات گسترده‌ای را با استفاده از موشک‌های دوربرد به سوریه انجام داده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، بنا به گفته یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا، این حملات به وسیله موشک‌های کروز که از دریا شلیک شده‌اند انجام شده است.

بنا براین گزارش، مسکو علاوه بر موشک‌های کروز در این حملات از موشک‌های دوربرد نیز استفاده کرده که گمان می‌رود مواضع داعش در سوریه را هدف قرار داده باشند.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد که روسیه پیش از انجام این حملات به پنتاگون اطلاع داده است تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

پس از مشخص شدن تحقیقات درباره دلایل سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سیناء‌ و مشخص شدن نقش داعش در سرنگونی آن، انتظار می‌رفت که مسکو حملات گسترده‌ای را علیه مواضع داعش برای انتقام گرفتن از این اقدام تروریستی انجام دهند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز(دوشنبه) در سخنانی تلویزیونی به مردم کشورش اطیمنان داد که حملات سختی را علیه داعش و عاملان سرنگونی هواپیمای روسی انجام می‌دهد.

روسیه تاکنون یک بار از موشک‌های کروز علیه مواضع داعش استفاده کرده که آن هم در زمان آغاز حملات هوایی این کشور علیه گروه‌های تروریستی در سوریه بود.

روسیه تاکنون با موشک دوربرد به مواضع داعش حمله نکرده بود. در حملات پیشین از موشک های کروز با برد 1500 کیلومتر که اصطلاحا میان برد خوانده می‌شوند استفاده شده بود.