ویزای سفر به تهران و مجوز پرواز به هیئت عربستانی داده شد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ویزا و مجوز پرواز هیئت سعودی به تهران صادر شده است و احتمالا سعودی‌ها پس از ایام حج به ایران بیایند.

هیئت سعودی صرفا برای بازدید از ساختمان‌های دیپلماتیک می‌آید زیرا پس از قطع روابط دو کشور، این ساختمان‌ها خالی بوده است. در عین حال ما هم از ساختمان های خود در عربستان بازدید خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: این توافقی دوجانبه بوده که هیئت های ایرانی و عربستانیبرای بازدید از اماکن دیپلماتیک خود در ریاض و تهران به کشورهای مقابل سفر کنند. 
سخنگوی وزارت امور خارجه، تصریح کرد: ویزای طرف سعودی مدتهاست صادر شده ولی بنا به دلایلی که مرتبط به خود آن‌هاست، تا کنون نیامده‌اند و احتمالا سفر آن‌ها به بعد از ایام حج موکول شده است.
قاسمی خبر برخی رسانه‌ها درباره غرامت را بی اساس و اشتباه خواند و تاکید کرد: این سفر ربطی به بحث غرامت ندارد و تاکنون در این خصوص صحبتی نشده است و چنین بحثی مطرح نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره تاریخ سفر هیئت ایرانی به سعودی گفت: تاریخ سفر هیئت ایرانی به ریاض نامشخص است.
قاسمی تاکید کرد: هیئت ایرانی دو هفته است که از طریق عمان ویزا گرفته و ما هم دو ماه پیش به هیئت سعودی ویزا دادیم. 
وی افزود: طرف عربستانی از ایران درخواست مجوز پرواز کرد که این اجازه به آن‌ها داده شد و به این ترتیب هیئت سعودی با پرواز اختصاصی به ایران خواهد آمد.
گفتنی است، عربستان سعودی در سیزدهم دی سال 94 روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.

اولین سفر به آشیانه عقاب های پدافند

مرکز آشیانه پهپادهای پدافند هوایی با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) افتتاح شد.

ب  امیر فرزاد اسماعیلی فرماندهقرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در مراسم افتتاح این پایگاه با بیان اینکه شاید دشمن فکر کند که می‌تواند به ما حمله کند، اما چطور می‌خواهد جان سالم به در ببرد، اظهار کرد: اگر نیاز باشد هواپیماهای دشمن را با موشک می‌زنیم و اگر نیاز باشد آنها را با جنگ الکترونیک و اخطارهایمان به زمین می‌نشانیم و حتی اگر لازم شود حجم انبوهی از پهپادهای پدافند هوایی بر جان دشمن فرود می‌آیند.

ناوگروه اطلاعاتی - عملیاتی نداجا به کشور بازگشت


ناوگروه اطلاعاتی - عملیاتی نداجا به کشور بازگشت

  ناوگروه 47 اطلاعاتی، عملیاتی، آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش صبح دیروز(شنبه) پس از 76 روز دریانوردی به کشور بازگشت.

این ناو گروه که متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیکی بوشهر بود که در اسکله منطقه یکم نداجا در بندرعباس پهلو گرفت.

مراسم رسمی استقبال از این ناوگروه و بدرقه ناوگروه 48 نداجا   و با حضور امیر دریادار سیاری برگزار شد.

قدرت تخریب موشک‌ها افزایش خواهد یافت

وزیر دفاع گفت: حتما روی موضوع جنگ الکترونیک، قدرت تخریب موشکی و مانور پذیری و مسائلی از این دست، برنامه‌های دقیقی در حال برنامه ریزی و اجرا هست که انشالله موجب تقویت برنامه موشکی خواهدشد.

قدرت تخریب موشک‌ها افزایش خواهد یافت   امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی، اظهار داشت: مقاومت در فرهنگ جمهوری اسلامی است، ملت ما در انقلاب و همینطور در دوران دفاع مقدس آثار دفاع مقدس را دید و از مقاومت نتیجه گرفت.

وی افزود: شاید ترس اصلی قدرت‌های استکباری در مورد رابطه ما و محور مقاومت به این برمی‌گردد که نمی‌خواهند چنین الگویی درمقابل چشم آنها باشد.

دلیل حذف یوزپلنگ از پیراهن تیم ملی مشخص شد


دلیل حذف یوزپلنگ از پیراهن تیم ملی مشخص شد

  پس از اینکه تیم ملی ایران با پیراهنی با طرح یوزپلنگ ایرانی در جام جهانی 2014 برزیل حضور یافت و پس از آن نیز در مسابقات دیگر با این پیراهن شرکت کرد، برای بازی حساس ایران مقابل کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه، طرح یوزپلنگ ایرانی پس از سال‌ها از روی لباس تیم ملی حذف شد.

پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر حذف طرح یوزپلنگ ایرانیاز پیراهن های تیم ملی نشان می دهد، دلیل اصلی این اتفاق، اجازه ندادن مسئولان آدیداس به فدراسیون فوتبال ایران است.

مسئولان شرکت آلمانی به دلیل اینکه قرار است پیراهن ایران را در کشورهای مختلف  به فروش برسانند، اجازه ثبت این طرح را به ایرانی ها ندادند و اصلی ترین دلیل امضا نشدن قرارداد 2 طرف این موضوع است.

مهدی تاج و سئول نشین ها اصرار دارند تا طرح یوزپلنگ ایرانی روی لباس های تیم ملی باشد ، باید دید در نهایت آیا این شرکت آلمانی حاضر به تامین البسه تیم ملی با ثبت یوزپلنگ ایرانی روی این پیراهن می شوند یا خیر؟