بیانیه مجمع تشخیص مصلحت: مراجع قضایی با شایعه‌سازان در آستانه انتخابات برخورد کنند

اداره‌کل ارتباطات و اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار بیانیه‌ای نسبت به جعل اخبار و روند شایعه‌سازی جریان‌های معاند در فضای مجازی انتقاد کرد.

به گزارش نامه نیوز، در این بیانیه آمده است: در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، جریانی معاند، فعالیت خود را در قالب جعل خبر و انتساب اظهارات غیرواقعی به مسئولان نظام در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی گسترش داده است.

این بیانیه تصریح می‌کند: به نظر می‌رسد عموم این اخبار کذب که با ادبیات و واژگانی مشابه در شبکه‌های اجتماعی و یا پایگاه‌های رسانه ای ضدانقلاب منتشر می شوند، از ناحیه یک منبع نشر یافته و ممکن است خط این گونه خبرسازی ها و نشر اکاذیب در آینده نیز ادامه یابد.

«این اخبار غالبا با انتساب اظهارات خلاف واقع به مسؤولان کشور تؤام با نقل قول دروغین از سایت ها و خبرگزاری‌های دارای مجوز و در فضای مجازی منتشر می شوند.، چنان که به تازگی نمونه هایی از اظهارات غیرواقعی با انتساب به آیت‌الله موحدی کرمانی و محسن رضایی منتشر شده است و در آینده نیز ممکن است به نقل از دیگر شخصیت های نظام نشر یابد.»

در این بیانیه تاکید شده است: با توجه به آنچه ذکر شد، ضمن تکذیب خبری که به نقل از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره شرایط کشور در فضای مجازی انعکاس یافته، از دستگاه های امنیتی می‌خواهیم ، منشأ این گونه نقل قول های کذب را شناسایی کنند تا مراجع قضایی، شایعه سازانی را که در آستانه برگزاری انتخابات، امنیت روانی جامعه را نشانه رفته اند، تحت تعقیب قرار دهند.

هشدار انتخاباتی پلیس فتا

گزارش شریان نیوز،رئیس پلیس فتا قم نسبت به کلاهبرداری افراد سودجو تحت عنوان حمایت از نامزدهای انتخاباتی با راه اندازی سایت‌ها و کانال ها در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.
 
سرهنگ علی موالی با اعلام این خبر افزود: با توسعه شبکه‌های اجتماعی و راه‌اندازی گروه‌های حمایتی در زمان انتخابات شاهد ایجاد صفحاتی به نام برخی از کاندیدها و افراد معروف و شناخته شده در فضای مجازی هستیم که برخی از این صفحات متعلق به این افراد نیست و فقط به نام آنها درست شده و فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از فرصت انتخابات و ایجاد صفحات جعلی به نام برخی از نامزدهای انتخاباتی و مقامات دولتی به دنبال عملی کردن اهداف مجرمانه خود هستند.
 
رئیس پلیس فتای قم افزود: کاربران شبکه های اجتماعی باید در خصوص عضویت، فعالیت و یا تبلیغات پیرامون صفحات جعلی نامزدها، مقام های دولتی و چهره‌های معروف مورد علاقه خود و نیز کمپین‌های انتخاباتی بیشترین مراقبت را داشته تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
 
موالی گفت: افرادی که درفضای مجازی به نام اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس، بدون اطلاع آنها و اخذ مجوزهای مربوطه، سایت یا کانال درست می‌کنند با طرح شکایت فردی که صفحه به وی منتسب شده مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

حمله ایران به تروریست ها در عمق خاک پاکستان

«در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت...»
سرلشگر باقری حمله ایران به تروریست ها در عمق خاک پاکستان
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، خبرگزاری رویترز (Reuters) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران هشدار داد مخفیگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان را هدف خواهد گرفت" یه انعکاس اظهارات سرلشگر باقری در این رابطه پرداخته است.

 

در این گزارش آمده است:

«رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه به اسلام آباد هشدار داد در صورتی که دولت پاکستان با شبه نظامیانی که حملاتی را به مرزهای ایران صورت می دهند، مقابله نکند، تهران پایگاه های داخل پاکستان را هدف خواهد گرفت.

 

ژنرال محمد باقری گفت: "ما نمی توانیم ادامه شرایط موجود را قبول کنیم. ما انتظار داریم که مقامات پاکستان مرزها را کنترل کنند و تروریست ها را دستگیر کرده و پایگاه های آن ها را منهدم کنند. در صورتی که حملات تروریست ها ادامه داشته باشد ما پایگاه ها و مکان های امن آن ها در هر کجا که باشند هدف می گیریم."»

 

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) در آیین جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی (امین)، با اشاره به حادثه اخیر در مرز پاکستان که منجر به شهادت جمعی از مرزبانان شجاع و دلاور نیروی انتظامی در میر جاوه شد، گفت: با کمال تاسف مناطق همجوار مرزهای شرقی در ایران خاک پاکستان، به مامن و محل آموزش، آماده سازی و تجهیز تروریست‌های جیره خوار عربستان و مورد تایید آمریکا تبدیل شده است.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما نسبت به مسئولین پاکستان و علاقه وافر ملت شریف این کشور به انقلاب اسلامی، امام امت و مقام معظم رهبری واقف هستیم، تاکید کرد: در صورت ادامه تعرضات، مامن و مخفیگاه تروریست‌ها در هر کجا که باشد مورد ضربات کوبنده قرار خواهد گرفت.

روی دیگر رئیس جمهور جدید فرانسه/ اطلاعاتی تکان‌دهنده که فاش شد

«با وجود این اختلاف در دوره اولاند، روابط میان فرانسه و اسرائیل درزمینه توافق هسته ای ایران خوب بود، اما با روی کار آمدن مکرون وضعیت فرق می کند و هماهنگی میان فرانسه واسرائیل بیشتر می شود.»
مکرون روی دیگر رئیس جمهور جدید فرانسه/ اطلاعاتی تکان‌دهنده که فاش شد
به این مطلب امتیاز دهید
0% 0%

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از پایگاه العالم، پیروزی رئیس جمهوری منتخب فرانسه درکانون توجه رسانه های عربی وغیرعربی وشبکه های اجتماعی قرار گرفته اما استقبال گرم برخی از عرب ها و مسلمانان از پیروزی وی درانتخابات ریاست جمهوری فرانسه که تاحدودی مبالغه آمیز به نظر می رسد، سوال برانگیز است.

 

به گزارش پایگاه قطری الشرق، چند ساعت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز یکشنبه ( 17 اردیبهشت) که با پیروزی امانوئل مکرون با کسب 66 درصد آرای رای دهندگان در مقابل 34 درصد رای کسب شده از سوی مارین لوپن نامزد راست گرای تندرو، به پایان رسید، بسیاری از مردم کشورهای عربی، از این نتیجه استقبال کرده و نگاهی خوشبینانه به آن داشتند، اما برخی ها عکس این عقیده را دارند و روی دیگر رئیس جمهوری منتخب را می بینند.

 

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» درپایگاه اینترنتی خود در مطلبی با عنوان « مکرون و اسرائیل» به ذکر برخی از اطلاعات سیاسی و مواضع سابق رئیس جمهوری جدید فرانسه به ویژه در ارتباط با موضوع فلسطین پرداخت و نوشت: پیروزی امانوئل مکرون درانتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نقطه تحولی در روابط فرانسه و اسرائیل – که در دوران ریاست فرانسوا اولاند به پایین ترین سطح خود رسیده بود– به شمار می رود.

 

یدیعوت احرونوت نوشت: «با وجود این اختلاف در دوره ریاست جمهوری اولاند، روابط میان فرانسه و اسرائیل درزمینه توافق هسته ای ایران خوب بود، اما با روی کار آمدن مکرون وضعیت فرق می کند و هماهنگی میان فرانسه واسرائیل بیشتر می شود.»

*** دیدار پیشین نتنیاهو و اولاند

یدیعوت احرونوت با اشاره به خوش بینی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از پیروزی مکرون، به نقل از وی در پیام تبریکش به رئیس جمهوری جدید فرانسه نوشت « امیدوارم که با همکاری با مکرون با هم به سوی چالش هایی که پیش روی دولت های مان است، حرکت کنیم».

 

نتنیاهو در پیام تبریک خود مدعی شد که از مهم ترین  چالش های عمده پیش روی جهان، «تروریسم تندروی اسلامی» است که پاریس و قدس و شهرهای بسیاری را در دنیا هدف قرار داده است.
نخست وزیر رژیم اسرائیل با بیان اینکه فرانسه واسرائیل هم پیمان هستند، افزود : مطمئن هستم که به تقویت روابط دوجانبه ادامه می دهیم.

 

 این روزنامه در ادامه فاش کرد: پیروزی مکرون مژده بسیار خوبی چه برای اسرائیل و چه برای اقلیت یهودیان در فرانسه است که علیه مارین لوپن بسیج شده بودند، زیرا مکرون روابط خوبی با یهودیان فرانسه دارد و از زمانی که در بانک روچیلد کار می کرد، دوستان نزدیکی درمیان تاجران یهود دارد.

 

مکرون یک سال و نیم پیش به اراضی اشغالی سفر کرد ودر آن سفر مهم مهمان، «ارییه درعی» وزیر اقتصاد وقت رژیم اسرائیل بود. مساله دیگر اینکه، « یائیر لابید» رئیس حزب موسوم به « آینده ای هست» رابطه بسیار نزدیک با مکرون دارد.

 

یدیعوت افزود: «منابع سیاسی دراسرائیل، پیش بینی می کنند که سیاست خارجه فرانسه، بدون تغییر استراتژیک ادامه پیدا کند، آن ها معتقدند که مانع بزرگی که مکرون در دوره ریاست جمهوری خود با آن مواجه خواهد شد، این است که وی حزب سیاسی ندارد».

روایت میرسلیم از وصیت سیاسی آیت‌الله هاشمی

سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی در مسجد جامع کنی میدان هروی اظهار داشت: این کشور صاحب دارد و هیچ کس نباید وقایعی چون حادثه صحرای طبس را فراموش کنند.

به گزارش نامه نیوز نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: آمریکایی ها تصمیم گرفتند با ما مستقیم وارد نبرد شوند و جاسوسان خود را آزاد کنند اما خدا آنها را زمین زد.

وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی ما مشکلات داشتیم و غیر قابل باور بود که ما توانیم از ان سربلند بیرون بیاییم اما خدا خواست و پیروز شدیم.

میرسلیم با بیان اینکه هر توطئه دشمن کافی بود تا کشور از هم گسسته شود اما خداوند پشت ما بود، گفت: تحریم های زیادی علیه ما برای نابودی نظام وضع شد اما هیچ اتفاقی نیفتاده چرا که این کشور صاحب دارد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ولی فقیه نماینده حضرت ولی عصر( عج)است و همه کارها باید براساس آن چه که ایشان ابلاغ می کند پیش برود و اگر قرار باشد زاویه میان دستگاه های اجرایی و رهبری ایجاد شود ما گرفتار خواهیم شد.

وی با اشاره به جلسه صبح روز فوت مرحوم هاشمی خاطرنشان کرد: آن روز در جلسه امور زیربنایی که رئیسش مرحوم هاشمی بود، بحث انجام شد و دوساعت طول کشید و ایشان روحیه بشاشی داشت. آخر جلسه ایشان جمله ای گفتند که به نظرم وصیت سیاسی ایشان بود.

میرسلیم ادامه داد: ایشان گفت مشکلات کشور حل نمی شود مگر اینکه دستگاه اجرایی کشور هیچ زاویه ای با ولی فقیه نداشته باشد و سپاه و سایر دستگاهها نیز در این راستا باشند کما اینکه در دوران ریاست جمهوری من مهم بود.

وی تاکید کرد: باید در راس قوه مجریه کسی را بگذاریم که مطمئن باشیم با رهبری یکپارچه است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از سال ۸۳مطالعاتی دقیق برای تدوین چند سند انجام شده که یکی از آنها سیاست های کلی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: این اسناد تصویب و ابلاغ نیز شد و سند دیگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که تصویب و ابلاغ شد و سوال اینکه چرا اجرا نشد؟

میرسلیم گفت: این در حالی است که آقایان دنبال سند مصوب یونسکو ۲۰۳۰ می روند که اهداف و مبانی آن با مبانی اسلامی مغایر است و تاکید بر عرفی گرایی و انسان گرایی شده است و سوال اینکه خدا و دین آیین کجا رفته است؟

وی با تاکید بر اینکه اگر جوانان ما متکی به سند ۲۰۳۰ پرورش یابند چیزی برای شرف شرعی و اعتقادی برایشان نمی ماند و قبول و اجرای این سند زاویه با رهبری است، گفت: کار ما با دولتی که نسبت به ابلاغیات رهبری انحراف داشته باشد پیش نمی رود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر را نمی خواهند اجرا کنند و زیر بارش روند و این زاویه پیدا کردن با اسلام است، تصریح کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح عفاف و حجاب تصویب شده ولی سوال اینکه چرا اجرا نمی شود؟ نمی خواهند اجرا کنند وگرنه از این قانون بهتر چه می خواهند.

میرسلیم با بیان اینکه در طول این ۲۰سال گذشته درتمام زمینه های لازم سیاست کلی تهیه کردیم، اظهار داشت: ولی حسرت اجرای این سیاست های کلی به دلمان ماند و سوال اینکه آیا عدم اجرای سندی که به تایید و تاکید رهبری رسیده اعتماد به رهبری و ولی فقیه است؟

وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ آقایان نزد رهبری می روند و می گویند تا تحریم هست لابد کاری نمی توانیم کنیم و باید مذاکره کنیم، تصریح کرد: فکر می کردند اگر مقابل آمریکا تسلیم شوند همه مشکلات حل می شود ولی بعد از کلی زحمت و عرق ریختن در مذاکره تحریم ها بیشتر و بداخلاقی آمریکایی ها بدتر شد.