تنها چند ساعت تا آزادسازی الرمادی/ مهلت ۷۲ ساعته ارتش برای خروج از شهر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، هواپیماهای ارتش عراق بیانیه‎هایی در شهر الرمادی مرکز استان الانبار منتشر کردند که در آن از ساکنان این شهر خواسته شده است تا ۷۲ ساعات دیگر از آن خارج شوند.

مرکز اطلاع‎رسانی نظامی ارتش عراق در خبری که تلویزیون دولتی این کشور آن را منتشر کرده است، اعلام کرد که «نیروی هوایی عراق با هواپیماهای خود این بیانیه را مرکز الرمادی منتشر کرد و از شهروندان عراقی ساکن الرمادی خواست تا ۷۲ ساعت دیگر این شهر را ترک کنند.»

شهر الرمادی استان الانبار از دو ماه گذشته تاکنون شاهد عملیات نظامی ارتش با کمک نیروهای عراقی در الرمادی برای آزادسازی این شهر از دست داعش است.

از سوی دیگر، «راجح البرکات العیساوی» عضو شورای استانداری استان الانبار عراق روز گذشته اعلام کرد که ۶۰ درصد از محورهای الرمادی مرکز این استان از دست داعش آزاد و پاکسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری المدی پرس،‌ العیساوی افزود: حمله نیروهای عراقی به الرمادی «خیلی زود» صورت می‎گیرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای مردمی و عشایر و با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شدند ۶۰ درصد از محورها و مناطق شهر الرمادی را پاکسازی کنند و ده ها نفر از عناصر تروریستی داعش را از پای دربیاروند.

در همین ارتباط، «خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق روز گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور در آستانه آزادسازی شهر «الرمادی» واقع در استان «الانبار» قرار دارد.

دختری که با مادرش برای ثبت نام خبرگان آمد!/ ثبت‌نام گروهی یک جناح

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز ثبت نام انتخابات مجلس و چهارمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان هم به پایان رسید. امروز حضور داوطلبان در ساعات اولیه امروز در وزارت کشور اندک بود که رفته رفته بر تعداد آنان افزوده شد و همچون روز گذشته تعداد ثبت نام چهره های نام آشنا در انتخابات مجلس شورای اسلامی اندک بود و می شود گفت که چهره های شاخصی تاکنون در این انتخابات ثبت نام نکرده اند.

بازار داغ ثبت نام چهره های شاخص خبره

اما بازار چهره در انتخابات خبرگان داغ بود و افرادی همچون آیت الله جنتی، آیت الله دری نجف آبادی، آیت الله باقری کنی، ایت الله ری شهری و آیت الله عالمی با ثبت نام در وزارت کشور کاندیدای حضور در این انتخابات شدند. البته همه این چهره ها نمایندگان خود را به وزارت کشور فرستاده بودند.

مردم بروجرد اجازه نمی دهند از جای دیگر ثبت نام کنم

خبرنگاران به دنبال چهره آشنا در میان داوطلبان می گشتند که علاءالدین بروجردی وارد وزارت کشور شد. البته از او هم سوژه ای نصیب خبرنگاران نشد؛ چرا که گفت برای بازدید آمده و قصد نام نویسی در وزارت کشور ندارد.

البته بروجردی گفت که قصد کاندیداتوری دارد اما مردم بروجرد به وی اجازه نمی دهند از جای دیگری ثبت نام کند.

یک تیر و دو نشان

اما برخی از کاندیداها با یک تیر دو نشان می زدند و هم برای انتخابات خبرگان و هم برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کردند.

اولین کاندیدایی که برای دو انتخابات ثبت نام کرد علی اکبر زمردین بود که برای انتخابات خبرگان رهبری از فارس و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب حوزه انتخابیه داراب شد.

اما معروف ترین کاندیدایی که برای دو انتخابات ثبت نام کرد، سید محمد غرضی بود. این کاندیدا در جواب این سوال که فکر می کنید در انتخابات خبرگان تائید صلاحیت می شوید گفت: من از خبرگان سوال کردم چه کسی می تواند کاندیدا شود که آنها فرمودند هرکسی که امتحان بدهد و قبول شود می تواند کاندیدا شود. من هم به عنوان یک عامل فقه بعد از ۶۰ سال تشخیص دادم که امتحان دهم و برای همین آمدم و ثبت نام کردم.

بزرگترین کاندیدا

اما کهن سال ترین کاندیدایی که امروز ثبت نام کرد حجت الاسلام فیضی متولد ۱۳۰۳ بود که در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه گیلان ثبت نام کرد. اما در میان کاندیداهای به قولی جهان دیده و سن و سال دار خبرگان یک کاندیدای جوان آن هم خانم نظرها را به خود جلب کرد.

دختری که همراه مادرش آمد برای مجلس خبرگان ثبت نام کرد!

این دختر جوان متولد ۱۳۶۷ بود که همراه مادرش برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود. وی که دکترای ادبیات عرب داشت گفت می خواهد برای احقاق حقوق زنان وارد انتخابات شود. وی گلایه ای هم داشت و می گفت «چرا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شرط سنی گذاشته اند؟» . این دختر که بدلیل شرایط سنی نمی توانست در انتخابات مجلس ثبت نام کند در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

ثبت نام سه اصلاح طلب

در ساعت پایانی مهلت ثبت نام در دومین روز انتخابات مجلس سه اصلاح طلب همزمان با یکدیگر به وزارت کشور آمدند و ثبت نام کردند. الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد، وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار و جواد اطاعت فعال اصلاح طلب اولین گروهی بودند که به صورت جناجی ثبت نام کردند.

روحانی هم می آید؟

بعدازظهر بود که رئیس دفتر ارتباطات دفتر رئیس جمهور به همراه تیم حفاظت رئیس جمهور به وزارت کشور آمدند و از محل ستاد انتخابات کشور بازدید کردند لذا این احتمال می رود که فردا رئیس جمهور برای ثبت نام در انتخابات خبرگان به وزارت کشور بیاید.

آیت‌الله هاشمی: اخیرا سه نفر از شرق کشور وارد شدند که قصد بمب‌گذاری در حرم امام رضا و نماز جمعه را داشتند

به گزارش نامه نیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که با حضور محققین، پژوهشگران، مسؤولین و معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام (ره) برگزار شده بود، خاطر نشان کرد: این واحد از واحدهای خوب دانشگاه آزاد اسلامی است، که تاکنون موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده و توانسته در بخش‌های مختلف بدرخشد.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دانشگاه تا به امروز آموزش بوده است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی وارد مرحله جدید پژوهش شده است که این امر با استفاده از سامانه ساها که شامل 7500 آزمایشگاه است، امکان پذیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) برای برگزاری همایش وحدت حوزه و دانشگاه، به شهادت دکتر مفتح در 27 آذرماه اشاره کرد و گفت: وحدت همه اقشار جامعه، خواسته اسلام و قرآن است.

وی اختلاف نظر و حتی اختلاف عقاید را برای انسان‌ها طبیعی دانست و گفت: آنچه که مذموم شده تنازع است که متأسفانه الان دنیای اسلام به اینجا رسیده است.

هاشمی رفسنجانی، با تقبیح افکار نادرست وهابی‌ها و تشریح فراز و فرود ظهور آنها در بدنه اسلام، گفت: جدیداً سر بر آوردند که دارند اسلام را بدنام و دنیا را نا امن می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اوضاع نامناسب کشورهای اسلامی در یمن، عراق، سوریه، بحرین، لبنان، نیجریه، لیبی، افغانستان و سومالی، گفت: اغلب اختلافات به خاطر تمسک به عقاید باطل است که می‌خواهند مسلمانان را در جهان خشن معرفی کنند.

وی اصرار رسانه‌های صهیونیستی و امپریالیسم برای معرفی داعش به عنوان دولت اسلامی را در راستای تبلیغ منفی علیه اسلام دانست و گفت: جنایت‌های این گروه در زمان بربریت انسان‌ها هم شاهد ندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گفت‌وگوی امروز خود با رئیس مجلس سنای فرانسه، گفت: دنیای امروز به خاطر اوج گیری‌های اقدامات تروریستی نگران کننده و می‌توان گفت جنگ جهانی سوم است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تعالیم غلط نیروهای گروه‌های تروریستی، گفت: به آنها می‌گویند از محل قتل بر بال ملائک به بهشت می‌روید که این‌گونه خود را در انفجارات پودر می‌کنند و دیگران را می‌کشند.

وی ادامه داد: بعضی‌ها نمی‌دانند و آنها را با بمب‌های ساعتی برای گرفتن خبر و اطلاعات به میان جمعیت‌ها می‌فرستند و از دور منفجر می‌کنند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اشراف وزارت اطلاعات نسبت به اقدامات گروه‌های تروریستی، گفت: اخیراً سه نفر از شرق کشور وارد شده‌اند که قصد داشتند در نماز جمعه، حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) بمب‌گذاری کنند و مردم را به شهادت برسانند.

ایشان با اشاره به سخنان این سه نفر، گفت: یک نفر را که برای توجیه عملیات در نماز جمعه آوردند، وقتی مردم را دید، گفته بود من که نیامدم مردم را بکشم، به من گفتند تو در آنجا نظامی‌ها را می‌کشی.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از اقدامات گروه‌های افراطی در تاریخ اسلام، گفت: همیشه بودند و خطرناک زمانی است که به سلاح کشتار جمعی دسترسی پیدا کنند که البته در موصل و بیجی عراق به مواد خطرناک رسیدند و این برای جهان نگران کننده است.

هاشمی رفسنجانی انفجار هواپیمای روسیه در مصر را نشانه‌ای از برنامه‌ریزی گروه‌های تروریستی برای نفوذ نیروهای خود در فرودگاه‌های مهم جهان دانست و گفت: در حالی که روسیه فکر می‌کرد شاید برای انتقام به داخل خاک آنان بروند، چنین کاری را با هواپیمای روسی در صحرای سینا کردند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، انفجارات پاریس و ربودن دختران تحصیل‌کرده در آفریقا را دو کار دیگر تروریست‌ها دانست و گفت: گاهی شهری را می‌گیرند، گاهی هواپیمایی را می‌اندازند و گاهی جایی را منفجر می‌کنند که بروز آنها در سایه اختلافات فرق اسلامی است.

وی با اشاره به مشترکات مسلمانان، گفت: به جای این همه اشتراکات بر یکی دو مسأله اختلافی تأکید می‌کنند و بر اساس آن مسلمانان را می‌کشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برنامه دشمنان برای ایجاد اختلافات بین مسلمانان، مخصوصاً در حوزه و دانشگاه را جدی دانست و با اشاره به اقدامات وحدت آفرین شهید دکتر مفتح، گفت: پیش از انقلاب، در روز عید فطر یک سال قبل از پیروزی انقلاب ایشان در قیطریه نمازی خواند که حضور انبوه مردم در آن مراسم بی‌نظیر بود و پس از آن راهپیمایی‌ها ادامه یافت.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش وحدت آفرین مردم در همه مقاطع انقلاب، گفت: اگر حوزه و دانشگاه در فضایی عاقلانه بحث کنند، مردم استقبال می‌کنند و این برای ایران اسلامی ضروری است.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سخنرانی سابق خود در حوزه علمیه قم برای تربیت طلبه‌ها و دانشجویان آشنا به محورهای وحدت آفرین، گفت: باید به گونه‌ای باشد که استادان دانشگاه‌ها در حوزه‌ها و استادان حوزه‌ در دانشگاه‌ها تدریس کنند تا ارتباطات طلبه و دانشجو تقویت شود.

وی با تأکید بر تأثیر فراوان کارهای فرهنگی، به برنامه رهبری نظام جهت کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: وقتی دیدیم برای آن رهنمودهای رهبری به چند سمینار و مقاله بسنده کردند، در دانشگاه آزاد برنامه‌ای تنظیم کردیم تا آزاداندیشی دینی به عنوان دو واحد اختیاری تدریس شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه امنیت داخلی کشور به خاطر علاقه‌مندی مردم به نظام و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: باید این علاقه مندی تقویت شود تا ایران مثل الان در کنار کشورهای ناامن منطقه، همچنان امن و استوار بماند.

هاشمی رفسنجانی وحدت و یکپارچگی مردم و رهبری امام(ره) را عامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: مردم بودند که با حضور و پشتیبانی خود انقلاب را به سرانجام خوشی رساندند.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه اکثریت مردم ایران معتدل هستند و حضور آنان در انتخابات ریاست جمهوری سبب شد که دولتی معتدل بر سر کار بیاید، گفت: اگر این دولت نبود، نمی‌توانستیم از تحریم‌ها عبور کنیم و تلاش دولتمردان بود که پرونده هسته‌ای ایران مختومه اعلام شد و امیدوارم به زودی شاهد لغو کامل تحریم‌ها، از بین رفتن رکود، کاهش تورم و حل مشکلات داخلی و بین‌المللی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نتیجه برنامه وحدت حوزه و دانشگاه، ارتقای کشور باشد، گفت: هفته وحدت را در پیش رو داریم که مربوط به مسلمانان همه جهان است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نامگذاری هفته وحدت در جمهوری اسلامی گفت: فاصله ۱۲ ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول که تاریخ ولادت ایشان بنا بر روایات موجود در شیعه است، هفته وحدت نام گذاری شده است.

هاشمی رفسنجانی به خانواده شهید مفتح به خاطر اینکه پدرشان سوژه‌ای برای نامگذاری روزی به نام وحدت حوزه و دانشگاه شدند، تبریک گفت و افزود: باید تفکرات آن شهید بزرگوار برای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه ادامه یابد که از وظایف حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور است.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی شیخ‌الاسلامی، استاد برجسته و چهره ماندگار علوم انسانی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر طه هاشمی، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند و حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید فرج‌الله موسوی، رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این دانشگاه ارائه کرد.

همچنین در ادامه از سه تن از برگزیدگان همایش حوزه و دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

با بسته شدن پرونده PMD زمینه اجرای برجام آغاز شد/دوران نقد برجام تمام شده است

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره قطعنامه شورای حکام و مختومه شدن پرونده PMD، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و تبریک به ملت ایران به دلیل موفقیت‌های پیاپی ملت در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی اظهارداشت: دیروز روزی بود که یکی از مراحل موفقیت ملت ایران در صحنه مسائل سیاسی و بین‌المللی متبلور و ظاهر شد.

وی ادامه داد: نزدیک به 14 سال می‌گذرد و از تابستان سال 81 تاکنون اتهامات فراوانی از طرف گروهک‌های تروریستی، سازمان‌های اطلاعاتی غرب، قدرت‌های بزرگ غرب علیه جمهوری اسلامی ایران زده می‌شد و این اتهامات مبنی بر این بود که ایران در یک نقطه‌ای غنی سازی را به صورت مخفیانه انجام می‌دهد و برای ساخت بمب به طور محرمانه اقدام می‌کند و اطلاعات شفاف و لازم را به سازمان بین‌المللی مذکور یعنی آژانس ارائه نمی‌دهد و بر مبنای آن قطعنامه‌های فراوانی علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های شورای حکام و آژانس و همچنین در شورای امنیت سازمان ملل علیه ملت ایران اتخاذ شد.

وی گفت: بسته شدن پرونده pmd تنها یک موفقیت فنی و حقوقی نبود بلکه این موفقی یک پیروزی اخلاقی سیاسی و حقوقی بود که آژانس اعتراف کرد ایران در طول سال‌های گذشته از مسیر صلح‌آمیز انحراف پیدا نکرده و مشغول ساخت بمب هسته‌ای نبوده است. با بسته شدن این پرونده زمینه برای آغاز شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: موفقیت دیروز ملت ایران تنها یک موفقیت حقوقی و یا فنی نبود، گرچه موفقیت بزرگی حقوقی و فنی برای مردم ما بود که بعد از قریب 14 سال روشن شد که این نظام نظامی است که هم با صداقت هم با مردم خود و هم با جهانیان سخن می‌گوید.

روحانی افزود: نظام ما نظامی است که دروغ نگفته، نمی‌گوید و به عهد خودش وفادار است و اگر معاهده‌ای را امضا کرده و قبول کرده است پایبند به آن خواهد بود.

وی با اشاره به وجود بحث‌هایی در خصوص اینکه آیا ایران به NPT یا پادمان پایبند بوده و یا خیر گفت: می‌خواستند بگویند که ایران پایبندی به این موارد نداشته. پیروزی ملت ایران در صحنه دیروز یک موفقیت و پیروزی اخلاقی و سیاسی بود و یک موفقیت بزرگ حقوقی بود.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: هم آژانس به عنوان مرجع فنی این مسئله و ارزیابی کننده مسائل فنی و حقوقی و هم شورای حکام آژانس به عنوان مرجع نهایی تصمیم گیری در آژانس به این مسئله اعتراف کردند که جمهوری اسلامی در سال های گذشته هیچ گاه از مسیر صلح آمیز انحراف پیدا نکرده و مشغول ساخت بمب هسته‌ای نبوده است.

روحانی اضافه کرد: ایران وفادار است به همان تعهد دینی، مذهبی و اخلاقی که داده مبنی بر آنکه در پی ساخت سلاح کشتار جمعی نیست همان که مقام معظم رهبری به عنوان یک فتوای مهم آنرا اعلام کردند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به خاتمه پیدا کردن پرونده ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران گفت: اینکه در نشست شورای حکام در روز گذشته نه تنها موضوع ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای یا مطالعات ادعایی خاتمه پیدا کرد، که بعد از سال 2011 همواره مورد رسیدگی آژانس بود و همواره می‌گفتند این مسئله قابل حل نیست نه تنها حل شد بلکه 12 قطعنامه‌ای که از سال 2003 تا 2012 در شورای حکام علیه جمهوری اسلامی تصویب شده بود، لغو شد.

روحانی تصریح کرد: البته موثر و عملیاتی شدن لغو قطعنامه‌ها در شورای حکام و هم لغو 6 قطعنامه شورای امنیت که در جلسه 29 تیرماه امسال در شورای امنیت به تصویب رسید، منوط به اجرایی شدن تعهدات ایران است.

وی در ادامه خطاب به ملت ایران گفت: ما به ملت بزرگ ایران این توفیق را که آغازی برای حرکات بعدی خواهد بود به عنوان یک موفقیت بزرگ به خاطر ایستادگی، صبر، تحمل، حمایت هایشان و هدایت‌های مقام معظم رهبری و همه مسئولینی که در این راستا تلاش کردند تبریک می‌گوییم.

وی همچنین ضمن تبریک این موفقیت به مسئولان وزارت خارجه، انرژی اتمی و وزارت دفاع ، گفت: این سه نهاد بار سنگین حل و فصل مسئله PMD را بر دوش داشتند.

روحانی اضافه کرد: من به محضر ملت ایران عرض می‌کنم که حل‌وفصل این مسئله از لحاظ حقوقی و فنی بسیار پیچیده بود و در سایه تعامل با دنیا به‌وجود آمد.

وی افزود: اگر مذاکرات هسته‌ای و تفاهمات با 1+5 نبود و اگر صرفاً می‌خواستیم از طریق آژانس و بدون کمک 1+5 مسائل را حل‌وفصل کنیم، شاید این مسئله مدت‌های طولانی ادامه پیدا می‌کرد و حل‌وفصل نمی‌شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: با حل‌وفصل مسائل معروف به PMD و آنچه که شورای حکام دیروز درمورد آن تصمیم گرفت، یکی از موانع مهم برای اجرایی شدن برجام به کنار رفت و زمینه برای اجرایی شدن آن فراهم شد.

روحانی ادامه داد: البته همان‌طور که همگان می‌دانند بعد از توافق 23 تیرماه سال جاری، بین ایران و 1+5 اقدامات متعددی صورت گرفت که مهم‌ترین آنها مصوبه شورای امنیت سازمان ملل «قطعنامه 2231» بود، بیانیه‌هایی بود که اتحادیه اروپا و دولت آمریکا صادر کردند و اقدامات بعدی که از جمله آن می‌توان به حل‌وفصل مسئله PMD اشاره کرد. مجموعه اینها راه را برای اجرایی شدن برجام مهیا و آماده کرده است.

وی افزود: من امروز به محضر ملت عرض می‌کنم که تقریبا راه برای اجرای برجام مهیا شده و طرف مقابل گام‌های بزرگی را در این رابطه برداشته و در برابر آن جمهوری اسلامی ایران نیز گام‌هایی را در این باره برداشته است و گام‌های نهایی ظرف یکی، دو هفته آینده برای نهایی شدن کار برداشته خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم یکی، دو قدم دیگری که باید ظرف هفته جاری و هفته آینده توسط طرف مقابل برداشته شود، به خوبی انجام شود. ما نیز گام‌هایی را که باید در این باره برداریم، ظرف دو هفته آینده می‌توانیم آنها را به انجام برسانیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ان‌شاءالله در دی‌ماه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل خواهد کرد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته و راه برای تعامل بیشتر با جهان بازتر خواهد شد.

وی افزود: ما به ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و به حمایت مداوم مردم افتخار می‌کنیم و خدمت کردن به این ملت بزرگ افتخار بزرگی برای همه خادمین است.

روحانی با بیان اینکه ما باید خودمان را برای تحرک اقتصادی آماده کنیم، خاطرنشان کرد: دولت به وعده‌هایی که به مردم برای برداشتن موانع داده بود، کم کم عمل کرده و به توفیق دست پیدا می‌کند و این فعالان اقتصادی و کارآفرینان هستند که باید در فضای به وجود آمده وارد فعالیت شوند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما از همه فعالان اقتصادی داخلی و از همه ایرانیان خارج از کشور، از همه شرکت‌ها و دولت‌های خارجی که تمایل به همکاری با ایران دارند دعوت می‌کنیم تا در فرصت پیش رو که در هفته‌های آینده ایجاد خواهد شد، از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند.

روحانی با بیان اینکه امروز باید بیش از هر زمان دیگر به وحدت، انسجام و یکپارچگی فکر کنیم، تصریح کرد: دوران نقد و انتقاد که در جای خود ارزشمند بود، دیگر جایی در زمینه برجام ندارد و همه باید برای اجرایی شدن برجام تلاش کنیم و همه باید از فضای ایجاد شده برای رشد و توسعه بیشتر کشور استفاده کنیم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم در این ماه ربیع المولود که ماه مبارکی برای همه مسلمانان است، شاهد فعالیت بیشتر همه مسئولین در زمینه فعال شدن همه بخش‌های مردمی برای رفاه عمومی در جمهوری اسلامی ایران باشیم و همه بتوانیم از این فرصت به خوبی بهره برداری کنیم.

خواب عربستان برای منطقه

به گزارش نامه نیوز، روزنامه «الوفد» مصر در مقاله‌ای با عنوان «زمان پایان شرایط سعودی» با انتقاد از اقدام یک‌جانبه سعودی بر خلاف توافقات نشست ژنو در برگزاری کنفرانس معارضین سوری در ریاض آن هم با حضور گروه‌های مسلح مرتبط با تروریسم مثل جیش الاسلام و احرار الشام به‌عنوان شاکله داعش با تفکرات خونریز القاعده‌ای می‌پرسد: چگونه می‌توان به این گروه‌های تروریستی اجازه تعیین سرنوشت سوریه را داد؟!


نویسنده این مقاله، با انتقاد از رویکرد سعودی‌ها در اصرار بر برکناری بشار اسد از قدرت و گنجاندن بند مشابهی در بیانیه پایانی نشست اخیر سران شورای همکاری در ریاض اعلام می‌کند: عربستان سعودی اصل جدیدی را در امور سیاسی ایجاد کرده که بر اساس آن به خود اجازه می‌دهد تا برای سرنوشت مشروعیت یک حکومت در سوریه تعیین تکلیف کند، گویی این که خود را نماینده مردم سوریه می‌داند و سعودی می‌خواهد جای یک‌جانبه‌گرایی و زورگویی آمریکا در منطقه را بگیرد و این اشتباه فاحشی است که سعودی می‌خواهد پا جای پای آمریکا بگذارد.


روزنامه«الوفد» مصر، هم‌چنین با انتقاد از همراهی سعودی و هم‌چنین ترکیه و قطر با توطئه آمریکا علیه سوریه به گزارش سازمان اطلاعات آلمان استناد کرده که رویکرد تکروانه و محافظه کارانه سعودی در منطقه را موجب بی‌ثباتی منطقه دانسته است و تاکید می‌کند: سعودی بهتر بود تا کنفرانسی برای مبارزه با تروریسم به‌عنوان اولویت حداکثری و اصلی منطقه به جای اولویت حداقلی برکناری بشار اسد به‌عنوان پیش شرط حل بحران سوریه برگزار می‌کرد، مساله ای که موجب تقویت گسترش نفوذ داعش و دیگر گروه‌های تروریستی شود. اکنون زمانی است که عربستان سعودی باید درک کند که معادلات و توازن قدرت تغییر کرده و پول و قدرت دوامی ندارد.