مجلسی که دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد مملکت را بدبخت می‌کند

مقام معظم رهبری با بیان اینکه من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد و آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت، فرمودند: دشمن درصدد است در انتخابات اعمال نفوذ کند.
رهبری مجلسی که دنبال حاکمیت جریان اشرافی باشد مملکت را بدبخت می‌کند
به این مطلب امتیاز دهید
83.3% 16.7%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار پرشور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن امسال، آن را نشانه عزم راسخ و ایستادگی و بیداری مردم دانستند و با تأکید بر اینکه انتخابات ۷ اسفند نیز مظهر بیداری ملت و دفاع از نظام و استقلال و عزت ملی است، گفتند: مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.


رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، ضمن تجلیل از ایمان عمیق، بیداری، نشاط و ایستادگی مردم آذربایجان در مقاطع مهم و سرنوشت ساز تاریخ کشور بویژه در دوران انقلاب اسلامی، بر لزوم زنده نگه داشتن روزهای تاریخی انقلاب تأکید کردند و با اشاره به ۲۲ بهمن به عنوان یکی از این روزهای بسیار مهم افزودند: براساس گزارش های مستند از مراکز معتبر، حضور مردم در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در سراسر کشور، نسبت به سال گذشته، به میزان قابل توجهی افزایش داشته است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تشکر صمیمانه از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کردند: این افزایش حضور نشان دهنده آن است که برغم تلاش گسترده و پرحجم جبهه استکبار برای به فراموشی سپرده شدن و یا کم رنگ شدن انقلاب در ذهن مردم، اما اندک خللی در عزم راسخ ملت بوجود نیامده است.


ایشان سپس به موضوع انتخابات ۷ اسفند اشاره کردند و تأکید کردند: دشمن با یک برنامه ریزی خاص برای انتخابات، بدنبال تحقق توطئه طراحی شده خود است، بنابراین باید ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی کشور از برخی حقایق مطلع شوند تا این نیات پلید محقق نشود.


رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مقدمه که پیروزی انقلاب و کوتاه شدن دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از ایران، بزرگترین تحقیر برای آنها بود و در طول ۳۷ سال گذشته از هیچ تلاشی برای متوقف کردن حرکت پرشتاب ملت ایران دریغ نکرده اند، گفتند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی طراحی بیگانگان، جلوگیری از برگزاری انتخابات در ایران بود که تلاشهایی را هم انجام دادند اما چون مأیوس شدند، در سالهای اخیر، تمرکز خود را بر زیر سوال بردن انتخابات قرار داده و می‌خواهند در انتخابات اعمال نفوذ کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: طراحی آنها برای انتخابات ۷ اسفند، از تخریب شورای نگهبان و زیرسوال بردن تصمیم های آن آغاز شده است و این شورا یکی از چند مرکز اساسی در نظام اسلامی است که آمریکاییها از ابتدای پیروزی انقلاب، به شدت با آن مخالف بودند.


ایشان با تأکید بر اینکه نتیجه زیر سوال بردن تصمیم های شورای نگهبان، القای غیرقانونی بودن انتخابات است، خاطرنشان کردند: هنگامی که غیرقانونی بودن انتخابات القاء شود، بنابراین مجلس شورای اسلامی برآمده از این انتخابات و مصوبات آن غیرقانونی خواهد بود.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هدف این طراحی زیرکانه، قرار دادن کشور در خلاء قانون و مجلس، در چهار سال آینده است که افکار عمومی باید متوجه این موضوع باشند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به افرادی که در داخل، با تخریب شورای نگهبان، با دشمن همصدایی می کنند گفتند: بیشتر این افراد متوجه صحبتهای خود نیستند و نمی توان آنها را متهم به خیانت کرد، اما آنها باید متوجه شوند که نتیجه این هم صدایی، تکمیل کردن نقشه خطرناک دشمن است.


ایشان با تأکید بر اینکه یکی از اهداف جبهه استکبار، از زیر سوال بردن انتخابات، محروم کردن ملت های مسلمان دنیا از پدیده بی نظیر، بدیع و جذاب مردم سالاری دینی است، به جایگاه بسیار مهم مجلس شورای اسلامی اشاره کردند و افزودند: مجلس با تصویب قوانین، ریل گذار حرکت دولت و دستگاه اجرایی است بنابراین انتخاب نمایندگان براساس بصیرت و آگاهی، در نحوه ریل گذاری حرکت کشور و جهت گیری آن بسیار تأثیرگذار است.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: اگر مجلس بدنبال رفاه مردم، عدالت اجتماعی، گشایش اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری و استقلال و عزت ملی باشد، ریل گذاری آن در جهت این هدفها خواهد بود اما اگر مجلس مرعوب غرب و آمریکا، و به دنبال حاکمیت جریان اشرافی گری باشد، ریل گذاری او در این جهت خواهد بود و کشور را به مسیر بدبختی هدایت خواهد کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به کلام امام (ره) که مجلس را در رأس امور می دانستند، گفتند: این در رأس امور بودن به معنای سلسله مراتب اجرایی نیست بلکه تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس از لحاظ تعیین مسیر و جهت گیری حرکت کشور است.


ایشان در ادامه به اهمیت اساسی و بنیادین مجلس خبرگان در نظام اسلامی نیز اشاره و خاطرنشان کردند: اهمیت جایگاه مجلس خبرگان از این جهت است که در تعیین رهبری بعنوان تصمیم گیر و سیاست گذار اصلی کشور، نقش دارد بنابراین انتخاب نمایندگان این مجلس، موضوع بسیار مهمی است.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر نمایندگان مجلس خبرگان دلبسته به انقلاب، دلباخته به ملت، آگاه از توطئه های دشمن و مقاوم در مقابل این توطئه ها باشند، در زمان مقتضی، تصمیم گیری آنان به یک گونه خواهد بود ولی اگر نمایندگان خبرگان غیر از این باشند، به گونه دیگری عمل خواهند کرد.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تمرکز دستگاههای تبلیغاتی جبهه استکبار بر مجلس خبرگان، گفتند: علت تأکید مکرر بر لزوم بصیرت و آگاهی و دانایی مردم در انتخابات، همین موضوع است تا بر خلاف خواسته دشمن عمل شود.


رهبر انقلاب بار دیگر ملت ایران را به حضور همه جانبه در انتخابات و دفاع از نظام اسلامی و استقلال و عزت ملی فراخواندند و با تأکید بر لزوم هوشیاری در برابر جبهه بی‌پروا و خطرناکِ مقابل ملت ایران که تحت نفوذ و سلطه شبکه صهیونیستی قرار دارد، افزودند: سیاستهای آمریکا و بسیاری از دولتهای اروپایی، تحت سلطه این شبکه است و عملکرد آمریکاییها در قضیه هسته ای نیز باید در این چارچوب ارزیابی شود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: بعد از جریان طولانی مذاکرات و سپس توافق هسته ای بار دیگر، یک مسئول آمریکایی، در روزهای اخیر گفته است، کاری می کنیم که سرمایه داران دنیا جرأت حضور در ایران را نداشته باشند!


ایشان با تأکید بر اینکه اینگونه اظهارات نشان دهنده عمق دشمنی آمریکا با ملت ایران است، افزودند: یکی از اهداف کسانی که در دو سال اخیر بدنبال مذاکرات هسته ای بودند و انصافاً نیز زحمت کشیدند، گشایش اقتصادی از طریق سرمایه گذاری خارجی بود اما آمریکاییها اکنون جلوی همین موضوع را هم می خواهند بگیرند.


رهبر انقلاب اسلامی گفتند: اینکه بارها گفته شد که آمریکاییها غیرقابل اعتمادند، معنایش همین است.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اعتراض سیاستمداران آمریکایی به شعار «مرگ بر آمریکا» در راهپیمایی ها، خاطرنشان کردند: وقتی شما اینگونه عمل می کنید و گذشته و امروز شما حاکی از دشمنی بدون پرده پوشی است، انتظار دارید ملت ایران چه پاسخی به شما بدهند؟


ایشان افزودند: البته آنها در دیدارهای خصوصی لبخند می زنند، دست می دهند و سخنان خوش می گویند که اینگونه رفتارها مربوط به دیدارهای دیپلماسی و خصوصی است و تأثیری در واقعیت ندارد.


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: واقعیت آن است که بعد از مذاکرات طولانی و بستن قرارداد و تمام شدن قضایا، حالا می گویند نمی گذاریم و صراحتاً تهدید به تحریم جدید می کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این، واقعیتِ آمریکا است و در مقابل این دشمن، نمی توان چشم خود را بست و حمل بر صحت کرد.


ایشان خطاب به مردم گفتند: ملت عزیز ایران، طرف مقابل شما یک چنین عنصری است، بنابراین باید بیدار و هوشیار باشید.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: راه حل مشکلات کشور عبارت است از بیداری مردم، حفظ انگیزه های ایمانی در جامعه، بکارگرفتن جوانان پرانگیزه و مؤمن و تقویت درونی کشور در ایمان،   اقتصاد، علم و دستگاههای مدیریتی.


رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم حفظ اتحاد و یکپارچگی و یک صدایی مردم در دفاع از انقلاب و اصول و آرمانهای آن، گفتند: مسئولان که علاقمند به سرنوشت کشور هستند نیز باید کارها را برای رضایت خدا و برای مردم انجام دهند و به نیروها و توان داخلی اعتماد کنند.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای حصار کشیدن به دور کشور نیست، افزودند: اقتصاد مقاومتی، درون زا و برون گرا است یعنی اگر اقتصاد ملی از درون نجوشد، به جایی نخواهد رسید.


ایشان تعامل اقتصادی با کشورهای دنیا را خوب خواندند و خاطرنشان کردند: البته این تعامل باید هوشمندانه و نتیجه آن درون زایی اقتصاد باشد و رسیدن به این هدف هم جز با ایستادگی مردم و حرکت آگاهانه مسئولان میسر نیست.


رهبر انقلاب اسلامی در پایان گفتند: به فضل الهی جوانان کشور، روزی را خواهند دید که آمریکا و حتی بزرگتر از آمریکا نیز توانایی انجام هیچ غلطی را در مقابل ملت ایران نخواهند داشت.


پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، با تاکید برغیرت دینی آذربایجانی‌ها در مقاطع حساس، گفت: قیام ۲۹ بهمن ۵۶ مردم تبریز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب عظیم اسلامی و نشانگر بصیرت مردم ولایتمدار آذربایجان است.


امام جمعه تبریزمشارکت گسترده مردم در انتخابات را نشانه قدرت معنوی جمهوری اسلامی خواند وافزود: مردم آگاه آذربایجان همگام با سایر مردم ایران در هفتم اسفندماه با حضور گسترده و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی، بار دیگر حماسه ای باشکوه و ماندگار می آفرینند.

 

 

چراغ سبز ظریف به سعودی‌ها/ آیا دولت روی زخم بازماندگان حادثه منا نمک می‌پاشد؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو -بیرجند؛ هنوز صدای یا حسین (ع) حاجیان تشنه در گوش برادران مسلمانشان هست، همان‌ها  که چند قطره آب می‌توانست مسیرشان را تغییر دهد و امروز به جای خوابیدن در کنج قبرستان در کنار خانواده‌شان زندگی می‌کردند اما وهابیون سعودی و یا به تعبیری یزیدیان زمان به جای کمک به زنده ماندن این حاجیان، با برخی اقدامات خودشان منجر به شهادت بیش از۷هزار مسلمان از سراسر دنیا که حدود ۴۰۰ نفر از ان‌ها ایرانی بودند شدند.

 

اما این روز‌ها دیپلماسی لبخند به بنی سعود هم روی خوش نشان داده و وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاحیه کنفرانس امنیتی مونیخ از ابراز علاقه خود برای رابطه با سعودی‌ها سخن رانده و گفته که «کشورهای منطقه با «تهدیدهای مشترکی» رو به رو هستند که برای «برادرانمان در ترکیه، عربستان سعودی، پاکستان و حتی افغانستان و کشورهای مرکز آسیا» ایجاد مشکل کرده است».

 

علاقه‌مندی وزارت خارجه دولت تدبیر و امید به رابطه با ریاض مدتی قبل هم علنی شده و ظریف در نشستی مطبوعاتی با «ماجد العلی» سردبیر روزنامه «الرأی» کویت و تعدادی دیگری از اصحاب روزنامه‌های عربی درباره افق‌های رابطه میان تهران و ریاض گفته: «ما نیاز به فعالیت رسانه‌ای بیشتری در منطقه عربی داریم، افکاری عمومی ضدایرانی وجود دارد و آنچه در این زمینه برای ما مهم است خطری همیشگی است که ایران، عربستان و عراق را تهدید می‌کند اما باید تاکید کنیم که امنیت عربستان برای ما مهم است و امیدواریم دوستان ما در ریاض این موضوع را درک کنند. دست ما برای مبارزه با تروریسم به سوی دوستان و برادرانمان دراز است و این فقط یک شعار نیست».

 

این سخنان نشان از علاقه‌مندی دولت برای ارتباط با عربستان سعودی که این روز‌ها حامی اصلی داعش و گروه‌های تکفیری است، دارد؛ این‌ها در حالی است که مردم ایران با شعارهای ضد آل سعود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نفرت خود را از وهابیون سعودی اعلام کردند.

 

برادران افراطی و حامی داعش!

 

سجاد جعفری، دبیر قرارگاه دانشجویی شهید کاوه خراسان جنوبی با بیان اینکه لبخندهای بی‌ملاحظه و بی‌حساب وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایت‌های رژیم سعودی نمک پاشیدن بر زخم‌های خانواده‌هایی است که این روز‌ها در فراق عزیز از دست رفته خود در منا خون می‌گریند، گفت: نمک پاشیدن به زخم یمنی‌های به پاخاسته‌ای است که نمی‌دانند به کدامین گناه باید هر روز شاهد از دست رفتن زنان و کودکانشان زیر بمباران‌های وحشیانه هواپیماهای سعودی صهیونیستی باشند.

 

وی با اشاره به اینکه این گفته هابی توجهی به هزاران جنایات و اعمال خبیثانه رژیمی است که این روز‌ها هم راستا با منافع رژیم صهیونیستی که جبهه استکبار از هیچ روشی در جهت گسترش و ترویج ایران هراسی در انظار بین المللی و تفرقه بین امت اسلامی دریغ نورزیده است، گفت: برادر خطاب کردن افراطیون و داعش پرورهایی که در تلاشند تا اثری از برادری در دنیای اسلام باقی نماند آن هم از زبان وزیر خارجه دولتی که دلسوزان این کشور و نظام را با بربچسب‌های مختلف مورد توهین و افترا قرارداده و حتی از یک بار به کار بردن واژه برادر برای آن‌ها دریغ کرده تعجب برانگیز و مورد سوال اذهان عمومی است.

 

از آل سعود نمی‌گذریم

 

حسین بذرگری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه عربستان حکومتی است که حاکمانش به خون شیعیان تشنه هستند، گفت: چطور امکان دارد وزیر امورخارجه ما صحبت از دوستی وبرادری با این‌ها را داشته باشد و بهتر است یکی آقای ظریف را از این خواب بیدار کند.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بعد از کشته شدن بیش از۴۰۰نفر از ایرانیان در مراسم حج از عباراتی همچون «از آل سعود نمی‌گذریم» و «آل سعود وارثان ابی سفیان و ابی لهب و رهروان یزیدهستند» برای این حکومت استفاده کردند، گفت: حال چه شده است که وزیر امور خارجه ما آن‌ها را دوست و برادر خطاب می‌کند.

 

این فعال دانشجویی افزود: فقط در همین امسال شاید جنایت‌های مانند تجاوز به دو نوجوان ایرانی، کشتن بیش از۴۵۰ نفر از زائران خانه خدا، شهید کردن شیخ نمر و موارد دیگری از جمله همکاری همه جانبه به گروهک‌های تروریستی خود همه دلایلی است که نشان از سفاک بودن این وهابی‌های کثیف می‌باشد.

 

بذرگری خاطر نشان کرد: شخصیتی مثل عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان مدام ایران را در کمال پر رویی تهدید می‌کند و تهمت‌هایی را به ایران می‌زند، آن وقت چه شده است که آقای ظریف چنین شخصیتی را دوست و برادر خود خطاب می‌کند.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: بهتر نیست که ظریف بنشیند و شیوه برخورد و متن صحبت‌های مقام معظم رهبری را نسبت به عربستان سعودی بررسی کنند و آن‌ها را الگو قرار داده و به عنوان وزیر امور خارجه توانمند‌ترین کشور اسلامی در میان چشم جهانیان به ایراد سخنان خود بپردازد؟ درست است که شما به گفته خودتان به دنبال ارتباط سازنده با دیگر کشورهای جهان هستید اما باید بدانید که ارتباط با چنین حکومت سفاکی که حاضر نیست ایران را در میادین جهانی ببیند هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

 

عملکرد وزارت خارجه دولت ضد اقتدار ملی است

 

سعید عرب‌نژاد، فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند هم با بیان اینکه رفتار و عملکرد سیاست خارجی دولت در مسائل منطقه نه تنها از روی قاطعیت و از موضع قدرت نمی‌باشد بلکه کاملا منفعلانه و ضد اقتدار و عزت ملی است، گفت: مسائل منطقه و تجهیز و آمادگی و هماهنگی بیش از پیش دشمنان محور مقاومت، برنامه مدونی برای مقابله با جریان مقاومت در منطقه و تأمین امنیت رژیم نامشروع صهیونیستی و به حاشیه بردن مسئله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه حال سیاستی که دولت در منطقه پیش گرفته است، نه تنها جلوی این اقدامات را نگرفته بلکه کاملا باعث شده امروز دشمنان انقلاب به خصوص آل سعود خبیث جری شده و ایران را منزوی خطاب کنند، بیان داشت: مشکلی که امروز شاهد آن در منطقه هستیم از تسلیح مستقیم گروه‌های تروریستی و معارض نظام سوریه توسط عربستان و تسلیح داعش توسط آمریکا همگی با حمایت‌های معنوی تفکر وهابیت و حمایت‌های مادی رژیم سعودی می‌باشد.

 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه به اعتراف خود نمایندگان مجلس سنا و دولتمردان آمریکایی، این تفکر وهابی حاکم بر عربستان، کاملا با آموزه‌های داعش و القاعده مطابقت دارد و تا زمانی که وهابیت آیین رسمی سعودی‌ها می‌باشد، آن‌ها از القاعده و داعش حمایت می‌کنند، گفت: باز هم به اعتراف غرب که در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسیده، مراحل تسلیح داعش که بر عهده سازمان سیا می‌باشد با بودجه مسستقیم و حمایت‌های مادی رژیم نامشروع سعودی است.

 

جنایت سعودی‌ها در فاجعه هولناک منا

 

عرب‌نژاد با بیان اینکه جنایات سعودی‌ها در فاجعه هولناک منا را نیز که یک کشتار جمعی وحشیانه بود، به هیچ عنوان نمی‌توان از یاد برد، افزود: ملتی که داغدارند هنوز و پرپر شدن عزیزانشان را با چشمانشان مشاهده کرده‌اند مطمئنا با این سخنان قلبشان به درد آمده و این روز‌ها شاید فقط خنده آن حرامی که به شهدای منا می‌خندید، امروز دولت ما به یک انتقاد و آرزو برای جهان عاری از افراط اکتفا می‌کند و یا در قضیه شهادت شیخ شهید آیت الله نمر پیام می‌دهد و در یک بند از آل سعود دلجویی نموده و در سه بند مردم کشورش و جوانان مومن و حزب اللهی را محکوم می‌کنند و به همگان وعده مجازات آن‌ها را می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه ما در ۶ ماهه نخست امسال فرصت بی‌نظیری داشتیم که با حمایت‌های سیاسی و لجستیکی از مقاومت و جنبش انصارالله در یمن، کار رژیم سعودی را یکسره کرده که در این صورت هم بزرگ‌ترین حامی گروه‌های تروریستی و معارض در داخل سوریه و تا حدودی داعش، نابود می‌شد و هم فاجعه منا مطمئنا اتفاق نمی‌افتاد، افزود: حال سوال این است که با تمام این احوالات، چرا دولت همچنان سعودی‌ها را برادران خود می‌داند و از هر فرصتی برای عرض ارادت و نزدیک شدن به سعودی‌ها استفاده می‌کند؟ در صورتی که تمام شواهد دال بر این می‌باشد که ریشه تروریسم در منطقه آل سعود می‌باشد.

 

این فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: چرا دولت بعد دو ساعت از حادثه پاریس پیام تسلیت صادر می‌کند اما برای لبنان و نیجریه خیر، چرا امروز آقایان با تشییع شهدای یمنی مخالفت می‌کنند؟ این‌ها سوالاتیست که جوابش را فقط در ضمیمه‌های محرمانه یک توافق می‌توان پیدا کرد.

 

سخنان وزیر امور خارجه دل هزاران داغدار حادثه منا را به درد می‌آرود

 

ابوالفضل خیابانی، فعال دانشجویی دانشگاه بیرجند هم با بیان اینکه متاسفانه سیاست مداران کشور ما تبدیل به سیاست مداراها شدند، گفت: هرچند عربستان سعودی در پی خشمگین کردن مسئولان کشور ما است تا با حرکتی از جانب مقامات جمهوری اسلامی، ایران را در نظر ملت‌ها، کشوری وحشی و جنگ طلب نشان دهند اما مسئولان کشور و خصوصا وزارت خارجه نیز نباید به هر قیمتی به دنبال ارتباط با این خاندان پست باشند.

 

وی گفت: این سخنان وزیر امور خارجه ایران، دل هزاران داغدار از حادثه منا و اعدام شیخ شهید آیت الله نمر را به درد می آورد، چراکه جنایات آل سعود هرگز از ذهن ملت غیور ایران فراموش نخواهد شد و به قول امام(ره) هرگز از آل سعود نخواهیم گذشت.

 

خیابانی افزود: امید است تا روزی برسد که دیپلماسی عزت حاکم بر همه قوای کشور باشد نه دیپلماسی ذلت.

 

دولت سوریه پیروز جنگ خواهد بود!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، به نقل از دیپلماسی ایرانی، «آلیستر کروک» مامور سابق ام آی 6 در یادداشتی در هافینگتون پست به بررسی و پیش بینی آینده بحران سوریه پرداخت:

 

اواخر شب 2 فوریه خبری توسط ایلیا مغنایر، خبرنگار مشهور گروه رسانه ای الرای منتشر شد: «تمام ارتباطات و خطوط تجهیزاتی میان ترکیه و حلب قطع شد.» این گونه به نظر می رسد: ارتش سوریه و شبه نظامیان متحدش با حمایت حزب الله و نیروی هوایی روسیه توانست کنترل این منطقه را در اختیار بگیرد و موجب قطع ارتباط شورشیان با مرزهای ترکیه شود. علاوه بر این خطوط تجهیزاتی گروه داعش هم حذف شده است.

 

اهمیت استراتژیک روستاهای شمال حلب در این است: با کنترل این منطقه، دمشق خطوط تجهیزاتی اصلی ترکیه و حلب را قطع کرد. شریان حیاتی حومه این شهر منجر به فتح خود شهر هم خواهد شد. همزمان یکی از خطوط اصلی انتقال نفت داعش به ترکیه هم قطع شد. اگر اوضاع به همین منوال پیش رود، دولت مناطق شورشیان را در اختیار خواهد گرفت و در مدت کوتاهی همه نیروهای مخالف محاصره خواهند شد.

 

ادوارد دارک، اسم مستعار یکی از تحلیلگران مسائل سوریه در حلب در 3 فوریه در توییتی می گوید: «این آغاز پایان یافتن حضور جهادی ها در حلب است. پس از 4 سال جنگ و ترور، مردم نهایتاً می توانند نوری را در افق ببینند.»

 

با نگاه به نقشه سوریه متوجه نکته مهمی به نام مناطق تحت کنترل کردها می شویم. البته در واقع «کنترل» کلمه مناسبی نیست. اما این اراضی موضعی دوستانه در مقابل ارتش سوریه دارند. نیروهای کرد از سوی نیروی هوایی روسیه و گاهی اوقات نیروی هوایی آمریکا، حمایت می شوند. کانتون افرین در شمال غرب سوریه، محلی است که سازمان سیا برای ائتلاف شورشیان تجهیزات می فرستد.

 

اگر نیروهای دولتی به سمت شمال حرکت کنند با استفاده از روابط دوستانه ای که با کردها در شمال غرب دارند، می توانند تقریباً به طور کامل نیروهای النصره و نیروهای شورشی را محاصره کنند.

 

مناطقی که در اختیار داعش قرار دارند، به ویژه مرز شهر جرابلس با ترکیه، همچنان باز خواهد ماند. ترکیه مدعی است که این منطقه «خط قرمز» است. با بسته شدن مسیرهای ارتباطی مناطق کردنشین با ترکیه، آنکارا در پاسخ اعلام کرد که می تواند به سوریه حمله کند. با این حال چنین اقدامی بعید است.

 

در چند روز اخیر، سخنگوی وزارت دفاع روسیه هشدار داد که شواهد روشنی از آماده شدن ترکیه برای حمله نظامی به سوریه وجود دارد. به نظر می رسد صدور این اعلامیه از سوی روسیه یک هشدار برای ترکیه بوده است تا دست به چنین اقدامی نزند. در عین حال سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به وضوح (برای ترکیه و دیگران) روشن کرده که روسیه به دنبال بستن مرز میان مناطق در کنترل داعش و ترکیه است، چون این کار برای برقراری آتش بس و مسدود کردن رفت و آمد میان مرز ترکیه و سوریه که موجب پشتیبانی از شبه نظامیان می شود، ضروری است. وی می گوید: «بدون بسته شدن مرزها سخت است که انتظار داشته باشیم آتش بس رخ دهد.»

 

روسیه مودبانه به ترکیه گفته است که چنین مسئله ای می تواند منجر به خطر رویارویی مستقیم و جنگ شود. با این حال اخیراً نیروهای داعش بنا به دلایلی شروع به تخلیه این مناطق کرده اند. همچنین گزارش شده است که روسیه چند فرونده جنگنده پیشرفته اش را که به آسانی بر جنگنده های اف-16 ترکیه برتری دارند، در سوریه مستقر کرده است.

 

به نظر نمی رسد آنچه در سوریه در حال وقوع است، براساس تحلیل های سیاستمداران غربی یک «باتلاق» باشد، بلکه یک دستاورد نظامی مشخص است. آن گونه که یک تحلیلگر مطلع می گوید، میز مذاکره در ژنو نیست. مذاکرات اصلی در میدان های جنگ ادلب و حلب در حال وقوع است.

 

من انتظار دارم که سوریه بار دیگر یک دولت قدرتمند در منطقه شود و شاید روابط نزدیکی را با عراق دنبال کند، در این صورت برخی از کشورهای خلیج فارس تحت الشعاع قرار خواهند گرفت.

 

بسیاری از نخبگان آمریکایی و اروپایی به سختی می توانند این نتیجه را هضم کنند. دیپلمات های غربی و مقامات نظامی از کلمه باتلاق برای توصیف عدم دستیابی به دستاورد سیاسی و یا حفظ شرایط موجود صحبت می کنند. با این حال این مسئله با کمک مستقیم روسیه، ایران و حزب الله به دست می آید.

 

ائتلاف 4+1 (سوریه، عراق، ایران، روسیه و حزب الله) احتمالاً طراح امنیتی قسمت هایی از خاورمیانه و احتمالاً آسیای مرکزی هستند. چین هم با پروژه اقتصادی «یک کمربند، یک جاده» می تواند جزء این طراحان باشد. چین هم مانند سوریه و عراق در برابر وهابیت آسیب پذیر است. مقامات چین باید آگاه باشند که آمریکا می تواند دوباره با استفاده از ابزار وهابیت، پروژه جدید آنها را با مشکل روبرو کند.

به آشوب کشیدن انتخابات توسط تندروها،کلید خورده است؟

سیاست > انتخابات - در حالی که مسئولان سیاسی و امنیتی و احزاب و تشکلهای سیاسی ، انتخابات را در مسیر آرامش قرار داده اند، برخی تندروها دست به کار شده اند تا فضا را تند و دوقطبی کنند و آشوب به راه اندازند.

محمد مهاجری:خبرآنلاین چند روز پیش در تحلیلی با رصد رفتارهای چهره های عصبانی و افراطی پیش بینی کرد با نزدیک شدن به ایام انتخابات،پروژه های آنها کلید خواهد خورد .

اکنون به نظر می رسد این چهره ها که متاسفانه با پوشیدن لباس اصولگرایی و حتی موثر بودن در تنظیم لیستهای انتخاباتی ، نمی توانند به هدف خود دست یابند با بیان اظهارات تند، توهین آمیز و پر از تهمت ، به دنبال مسموم کردن فضای انتخابات هستند.

یکی از این افراد که سعی فراوانی کرد تا با کمک اعضای یک تشکل تندرو در مجلس، برجام را به چالش بکشد ، به رغم متهم کردن رئیس مجلس و دروغ بستن به برحی مسئولان شورای عالی امنیت ملی، برای تصویب برجام در مجلس مانع بتراشد، با ناکام ماندن در آن موضوع، اکنون بازی تازه ای را آغاز کرده است.

ناظران سیاسی که معتقدند این فرد، عامل بیرونی پروژه تخریب فضای انتخابات است و طراحی ها در پستوهای سیاسی انجام می شود،با توهین به مسئولان اجرایی ارشد کشور آنها را به خیانت متهم می کند و برخی رسانه های خاص که حامی این جریان عصبانی هستند، بدون دریافت تذکر یا برخورد از سوی دستگاههای ذیربط ، به دوقطبی کردن فضای انتخابات، دامن می زنند.

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که مشاهدات کف جامعه نشان از بی رغبتی مردم به عناصر تندرو دارد و همین امر باعث تشدید عصبانیت افراطی ها و انتقام گیری زودرس از شهروندان شده است.

به نظر می رسد جناح تندرو دو پروژه را همزمان پیش می برد. نخست عصبانی کردن رقبا و هواداران آنها و برخوردهای فیزیکی  و فراهم آوردن زمینه ورود اراذل و اوباش و اشرار به خیابانها. دوم دلسرد کردن مردم به انتخابات و حضور حداقلی .

بر اساس این پروژه با راه انداختن آشوب و کاهش رای دهندگان، یک سازمان رای 200تا300هزارنفری می تواند عده ای از افراطیون را روانه مجلس کند.

باید دید، دستگاههای امنیتی نسبت به این خطر چه واکنشی خواهند داشت. آیا تماشاگر بازی خواهند بود تا فتنه ای مشابه سال 88، این بار از جانب منتسبان به جناح اصولگرایی شکل بگیرد،یا با توجیه افراد عصبانی ، آنه را سرجای خود خواهند نشاند؟ و نیز باید منتظر برخورد شورای نگهبان ماند که آیا این سخن که  این نهادنظارتی ، تا شب انتخابات هم می تواند به ردصلاحیت دست بزند، رفتارهای فتنه انگیز اخیر را موجب رد صلاحیت می داند یا خیر؟

وعده اردوغان برای پاسخ به انفجار آنکارا

رئیس جمهور ترکیه وعده داد که به انفجار تروریستی آنکارا واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وعده داد که به انفجار تروریستی شدید آنکارا پایتخت این کشور واکنش نشان دهد.

ساعاتی قبل در پی وقوع انفجار تروریستی که یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان ترکیه را در مرکز آنکارا پایتخت این کشور هدف قرار داد، 28 تن کشته و 61 نفر دیگر مجروح شدند.

یک مسئول در پلیس ترکیه اعلام کرد که انفجار آنکارا ناشی از یک خودروی بمب گذاری شده بوده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار تروریستی را بر عهده نگرفته است.