حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در مرز ایران و عراق

خبرگزاری میزان- امیر پوردستان روز پنج شنبه از پایانه مرزی چذابه بازدید و از نزدیک روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی روز پنج شنبه از پایانه مرزی چذابه بازدید و از نزدیک روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.
امیر سرتیپ شهنام بابلی در گفت و گو با خبرنگار
گروه سیاسی خبرگزاری میزان با اشاره به خدمات ارتش به زائران اربعین حسینی گفت: بیمارستان صحرائی با تجهیزات کامل و با حضور  متخصصین ارتوپدی، بیهوشی، زنان و دندانپزشکی در مرز چذابه ایجاد کرده ایم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ارتش با بیان اینکه در این بیمارستانها متخصصین داخلی، عفونی، جراحی، طب، اورژانس و مامایی حضور دارند، اظهار داشت: این تشکیلات از 26 آبان مستقر شده اند و تا 7 آذر در مرز چذابه خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به بازدیدی که روز گذشته از این بیمارستان صحرائی داشت، افزود: تا ظهر دیروز 180 نفر از خدمت رسانی نیروهای ارتش در بیمارستان چذابه استفاده کردند.

امیر بابلی با اشاره به بیمارستان صحرایی ارتش در مرز مهران تصریح کرد: طبق آمار تا ظهر دیروز 640 نفر هم از این خدمت رسانی در مرز مهران استفاده کردند.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه در مرز چذابه هیچ بیمارستانی به جز ارتش نیست، بیان داشت: اگر چه اورژانس کشوری، دانشگاه های علوم پزشکی و جاهای دیگر هم آمده اند ولی بیمارستان در آن منطقه نیست و تنها بیمارستانی که آنجا دارای اتاق عمل ، آی سی یو، بستری و نقاهت است بیمارستان ارتش است.

خدمت رسانی رایگان نیروهای ارتشی در مرزهای مهران و چذابه/ بیماران رایگان درمان می شوند

وی افزود: در مرز مهران یک اورژانس درجه یک به اضافه اتاق عمل صحرائی آورده ایم که عملیات نجات بخش شامل جراح متخصص ، اورژانس، بیهوشی و داخلی هم انجام می شود.

بابلی هزینه دارویی برای هر مرکز را تاکنون 50 میلیون تومان عنوان و تأکید کرد: پزشکان حاضر در این مراکز جهت خدماتی که انجام می دهند هیچ پولی نمی گیرند و کار آنها فی سبیل الله است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کلیه پزشکان حاضر، پزشکان خود ارتش هستند.

نتانیاهو در اندیشه نجات برجام در دوران ترامپ

خبرگزاری فارس: نتانیاهو در اندیشه نجات برجام در دوران ترامپ

منابع خبری گفته‌اند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال متقاعد کردن رییس جمهور منتخب امریکا برای عدم ابطال برجام است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه از قول برخی منابع گزارش داده «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال تدوین راهبردش در قبال ایران در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» است به دنبال اقناع وی برای عدم ابطال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) است.

دستیاران نتانیاهو گفته‌اند انتظار می‌رود او در نیمه نخست سال آینده (احتمالاً در ماه مارس) با دونالد ترامپ دیدار کند. گفته می‌شود نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال حاضر با کمک مشاوران امنیت داخلی‌اش در حال انجام بررسی‌های لازم جهت تدوین راهبردهای تل‌آویو در قبال تهران است. 

یک مقام اسرائیلی به بلومبرگ گفت انتظار می‌رود نتانیاهو بدون پیشنهاد برای لغو «برجام» از ترامپ بخواهد رویکرد سخت‌گیرانه‌تری علیه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و تلاش‌های هماهنگ‌تری برای مهار سیاست‌های تهران در منطقه راه‌اندازی کند. 

مقام مورد استناد «بلومبرگ» می‌گوید چنین رویکردی احتمالاً وضع تحریم‌های شدیدتر علیه برنامه موشکی ایران و تلاش‌های بیشتری برای مقابله با سیاست‌های ایران در سوریه را شامل خواهد شد.

«یاکوف آدمیرور»، مشاور امنیت داخلی بازنشسته‌شده نتانیاهو گفت: «یک مأموریت فوری، جلوگیری از تبدیل شدن ایران به یک ابرقدرت در منطقه است- رویدادی که چند وقتی است در حال رخ دادن است. نخست‌وزیر (نتانیاهو) استدلال خواهد کرد که پیش از هر چیز آمریکا بایستی به دنبال قطع همکاری بین روسیه و ایران در منطقه باشد.»

گزارش جمعه «بلومبرگ» استدلال برخی کارشناسان درباره ساختگی بودن اختلافات دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا با رژیم نتانیاهو بر سر توافق هسته‌ای با ایران را تقویت می‌کند. 

در حالی که رسانه‌های غربی گزارش‌های متعددی درباره تنش در روابط تل‌آویو و واشنگتن در دوران مذاکرات هسته‌ای و پس از حصول برجام منتشر می‌کردند برخی تحلیل‌گران جنجال‌ها در این باره را راهبرد توافق‌شده دو طرف برای وادار کردن ایران به اعطای امتیازات بیشتر در مذاکرات هسته‌ای می‌دانستند. 

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با بلومبرگ علی‌رغم طرح این ادعا که نتانیاهو هنوز با برجام مخالف است گفته بعید است که او ترامپ را برای لغو آن تحت فشار قرار دهد زیرا این به ایران اجازه خواهد داد به تعهداتش ذیل توافق پایبند نباشد.  

وزیر اطلاعات:این سفر معنوی خار چشم دشمنان است

خبرگزاری میزان- وزیر اطلاعات، راهپیمایی اربعین حسینی را اجتماع عظیم مسلمانان خواند و گفت:این سفر معنوی خار چشم دشمنان است و قدرت مسلمانان و شیعیان را به جهانیان نشان می دهد.
راهپیمایی اربعین حسینی خاری در چشم دشمنان است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام سید محمود علوی در جریان بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه در جمع خبرنگاران رسانه ها، روند خدمت رسانی به زائران اربعین در سال جاری را مطلوب تر از سال های پیش عنوان کرد.

وی ادامه داد:در آیین پیاده روی اربعین امسال، مردم و دستگاه های خدمت رسان، خدمات بهتری ارائه دادند و ظرفیت خدمات رسانی نسبت به سال گذشته دو برابر شده است که امیدواریم این حرکت به همین شکل ادامه یافته و ماندگار بماند.

حجت الاسلام علوی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد بدون دریافت روادید به مرزهای خروجی مراجعه نکنند.

حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات از روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان دیدن کرد.

این دو گذرگاه به همراه مرز مهران مهم ترین مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی هستند.

بیانیه اتحادیه اروپا توهین به ملت ایران است/ غرب در قبال تعهدات ایران در برجام هیچ کاری انجام نداده است

خبرگزاری میزان- امام جمعه اردبیل گفت: بیانیه اتحادیه اروپا برای حضور در ایران مداخله‌جویانه و زیادخواهی است و چیزی جز توهین به ملت ایران نیست.
بیانیه اتحادیه اروپا توهین به ملت ایران است/ غرب در قبال تعهدات ایران در برجام هیچ کاری انجام نداده است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید حسن عاملی در سخنانی با اشاره به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای دایر کردن دفتر خود در تهران اظهار کرد: در فروردین سال 93 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و اولین اقدام آنها بر اساس این پیش‌نویس افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران است.

وی افزود: اینگونه ارتباطات در جهان حاضر بسیار خوب است اما به شرط اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و نگوید حسن نیت، حسن نیت نمی‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیانیه اتحادیه اروپا برای حضور در ایران مداخله‌جویانه و زیادخواهی است و جز توهین و تحقیر ملت ایران در هیچ بندی نمی‌توان مفهوم دیگری را درک کرد.

عاملی با بیان بندهای سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران، آن را سند مداخله جویانه و زیادخواهانه دانست و گفت: روح سند راهبردی نشان می‌دهد اتحادیه اروپا، ایران را یکی از مستعمرات اروپایی می‌داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می‌کند.

وی یادآور شد: آنها برای عادی‌سازی روابط شروطی گذاشته‌اند که با آن شروط دفتر مزبور، مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: وزارت خارجه در این خصوص اولا باید روشن‌گری‌های لازم را انجام دهد چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته آن است.

عاملی گفت:  ثانیا نباید در موضع انفعال قرار گیرد اگر بنابر مطالبه باشد ما باید مدعی باشیم در برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی سفیر جدید ایران در لندن که عضو تیم مذاکره کننده بود می گوید «حساب‌های ایران مسدود است و قادر به جابه‌جایی حتی دو پوند نیستیم»

بسیج شاهکار امام راحل با انگیزه دینی و اخلاص در همه صحنه‌های انقلاب حاضر است

وی بسیج را شاهکار حضرت امام(ره) و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دفاع مقدس یک نمونه و یک آغاز  برای استفاده از توان مردمی برای دفع هجمه دشمنان کشور و انقلاب بود بعد از آن نیز حضور ملت در کنار مشکلات به وجود آمده توأم با موفقیت بوده است.

عاملی، پیشرفت‌های علمی کشور را نمونه‌ای دیگر از حرکت جوانان بسیجی کشور در عرصه علمی و فناوری در اوج محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است دانست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه منحصر عزت بخش فقط با حضور جهادی ملت در عرصه تولید در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات مقدور خواهد بود و دولت موظّف به تأمین مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای این حضور حماسی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در باب فرهنگ نیز حضور مردم جهت اصلاحات فرهنگی و مقابله با هجمه‌های شدید فرهنگی را لازم بیان کرد و گفت: مکارم اخلاقی و ارزش‌های دینی، اساس مدنیت و اعتلای فرهنگی است و قیام امام حسین(ع) طبق زیارت اربعین برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی مثل جهالت بوده است.

روحانی بگوید می‌آید

به گزارش نامه نیوز، با خروج زود‌هنگام احمد‌ی‌نژاد‌ از گرد‌ونه رقابت‌های انتخاباتی حالا اصلاح‌طلبان منتظر د‌ود‌ سفید‌ از ارد‌وگاه رقیب هستند‌ تا شاید‌ کاند‌ید‌ای کاریزماتیک و واحد‌ آنان بتواند‌ یک رقابت پرشور و سالم با رییس‌جمهور را رقم بزند‌ و مرد‌م ترغیب شوند‌ تا د‌ر انتخابات شرکت کنند‌.  اصلاح‌طلبان به خوبی می‌د‌انند‌ رمز پیروزی‌شان د‌ر مشارکت بالای مرد‌می است. هرگاه مشارکت مرد‌م بالا بود‌ه و آرای خاکستری وارد‌ مید‌ان شد‌ه‌اند‌ نامزد‌های اصلاح‌طلب نیز شانس بیشتری برای پیروزی پید‌ا کرد‌ه‌اند‌.  د‌ر کنار این نگرانی آنها یک د‌غد‌غه د‌یگر هم د‌ارند‌. چند‌ی پیش بود‌ که پس از شایعاتی د‌رباره بی‌‌میلی حسن روحانی، برای کاند‌ید‌اتوری، مسیح مهاجری مد‌یرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی د‌ر مصاحبه‌ای این بی‌رغبتی را تایید‌ کرد‌ اما گفت که رییس‌جمهور بالاخره برای کاند‌ید‌اتوری د‌ر انتخابات راضی شد‌ه و به تصمیم قطعی رسید‌ه است.  با این حال د‌یروز محمد‌‌رضا خاتمی این نگرانی را به‌گونه‌ای د‌یگر بیان کرد‌. او اعلام کرد‌ «تنها چیزی که یک مقد‌ار اصلاح‌طلبان را مرد‌د‌ کرد‌ه این است که تصمیم آقای روحانی نمی‌د‌انند‌ چیست.»  این همان بحثی بود‌ که از ماه‌ها قبل به این سو مطرح شد‌ه و رییس‌جمهور همچنان د‌رباره آن سکوت کرد‌ه است. د‌رخواست اصلاح‌طلبان از روحانی این است که تصمیم نهایی خود‌ مبنی بر اعلام کاند‌ید‌اتوری را سریع‌تر اعلام کند‌. محمد‌‌رضا خاتمی این مساله را این‌گونه بیان کرد‌: «ان‌شاءالله زود‌تر تصمیم شان را اعلام کنند‌. به نظر من تصمیم‌شان به آمد‌ن د‌ر انتخابات است اما لازم است که این موضوع صریح‌تر و روشن‌تر عنوان شود‌ و این ترد‌ید‌ کوچک هم کنار برود‌.»

انسجام عملیاتی


نایب‌رییس مجلس ششم گفت: ما اصلاح‌طلبان د‌ر د‌رون ممکن است د‌ید‌گاه، سلیقه و نظرات مختلفی د‌اشته باشیم اما د‌ر عمل به انسجام، وحد‌ت و اجماع می‌رسیم.  محمد‌رضا خاتمی، نایب‌رییس مجلس ششم د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز د‌ر رابطه با انتخابات ٩٦ گفت: نگرانی من نسبت به انتخابات پیش‌رو این است که انتخابات پر شوری نباشد‌، زیرا آقای روحانی کاند‌ید‌ای شناخته شد‌ه و مورد‌ تایید‌ همه اصلاح‌طلبان و بخش قابل‌توجهی از حتی نیروهای اصولگرا هستند‌. اما متاسفانه د‌ر طرف مقابل یک نیرویی که به اند‌ازه کافی عرض‌اند‌ام کند‌ و رقابت را رقابت پرشوری کند‌ ند‌اریم و این نگرانی را ایجاد‌ می‌کند‌ که مشارکت مرد‌می کم شود‌ به خصوص د‌ر شرایط امروز جهانی که این مشارکت‌ها برای ما ارزشمند‌ است.

د‌عا برای اصولگرایان


وی د‌ر اد‌امه گفت: من د‌عا می‌کنم که جناح اصولگرا بتوانند‌ متحد‌ شوند‌ و یک کاند‌ید‌ایی د‌ر حد‌ ریاست‌جمهوری عرضه کنند‌ تا ما یک رقابت خیلی خوبی د‌اشته و نتیجه‌اش به نفع مرد‌م باشد‌.  خاتمی اد‌امه د‌اد‌: اصولگراها هنوز تاوان حمایت خود‌شان از آقای احمد‌ی‌نژاد‌ را می‌پرد‌ازند‌ و تا زمانی که یک ارزیابی کامل از عملکرد‌های خود‌شان ند‌اشته باشند‌ و مسوولیت آن زمان را د‌ر آن حد‌ی که بود‌ه بپذیرند‌ به نظرم قاد‌ر نخواهند‌ بود‌ به یک جمع‌بند‌ی خوبی برسند‌. از آن طرف هنوز د‌ر د‌رون آنها نه فقط د‌ر اصول، بلکه د‌ر شیوه‌ و روش‌های د‌یگر هم اختلاف‌نظرات زیاد‌ی وجود‌ د‌ارد‌. د‌ر د‌رون اصلاح‌طلبان ممکن است د‌ید‌گاه، سلیقه و نظرات مختلفی د‌اشته باشیم اما د‌ر عمل به انسجام، وحد‌ت و اجماع می‌رسیم. با این شرایط این امکان را نمی‌بینیم که اصولگرایان بتوانند‌ با یک کاند‌ید‌ای قوی وارد‌ عرصه شوند‌.  نایب‌رییس مجلس ششم د‌ر رابطه با حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: اصلاح‌طلبان بارها د‌ر سطوح و د‌ید‌گاه‌های مختلف گفتند‌ که د‌ر انتخابات آیند‌ه کاند‌ید‌ای‌شان آقای روحانی خواهد‌ بود‌. امید‌وارم آقای روحانی با اراد‌ه قوی و برنامه کاملا منسجم هر چه زود‌تر حضور خود‌شان را اعلام کنند‌ تا تکلیف همه د‌ر این میان روشن شود‌. تنها چیزی که یک مقد‌ار اصلاح‌طلبان را مرد‌د‌ کرد‌ه این است که تصمیم آقای روحانی نمی‌د‌انند‌ چیست. ان‌شاءالله زود‌تر تصمیم‌شان را اعلام کنند‌. به نظر من تصمیم‌شان به آمد‌ن د‌ر انتخابات است اما لازم است که این موضوع صریح‌تر و روشن‌تر عنوان شود‌ و این ترد‌ید‌ کوچک هم کنار برود‌.

تعامل د‌ولت و مجلس

وی د‌ر پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روحانی د‌ر د‌ور د‌وم انتخابات رای بیاورد‌ به نظرتان تعامل د‌ولت با مجلس چگونه خواهد‌ بود‌، افزود‌: با شناختی که از مجلس د‌ارم کاملا آماد‌ه همکاری و همراهی با د‌ولت است. نمونه‌اش د‌ر همین رای اعتماد‌به سه وزیری است که مورد‌ غضب مجلس قبلی قرار گرفته بود‌ند‌ اما مجلس جد‌ید‌ با اتحاد‌ اصولگراها و اصلاح‌طلبان رای د‌اد‌ند‌. مجلس امروز ممکن است از تجربه بالایی برخورد‌ار نباشد‌ اما د‌لسوز است و امور مملکت را می‌خواهد‌ به سر و سامان برساند‌ و پشتیبان قوی د‌ولت است. گاهی اوقات شاهد‌ این هستیم که بعضی ارکان د‌ولت نسبت به مجلس مقد‌اری کم لطفی د‌ارند‌، انگار د‌رصد‌د‌ این هستند‌ که د‌اخل مجلس یار بکشند‌، انگار جناح‌بند‌ی‌های خاص طرفد‌ار د‌ولت و اصلاح‌طلب می‌خواهند‌ ایجاد‌ کنند‌. این به سود‌ هیچ کس نیست.  نایب‌رییس مجلس ششم د‌ر پایان گفت: اراد‌ه آقای روحانی این است که مجلس منسجم و محکم است ان‌شاءلله ارکان زیرمجموعه به این نکات توجه کنند‌ که نیازمند‌ یک فراکسیون منسجم و قوی هستیم تا همه کسانی که طرفد‌ار برنامه‌های د‌ولت هستند‌ د‌ر آن مشارکت کنند‌ و اگر این اتفاق بیفتد‌ د‌وره آیند‌ه آقای رییس‌جمهوری د‌ر چینش کابینه و پیشبرد‌ برنامه‌های خود‌ د‌ست خیلی بازی خواهد‌ د‌اشت.