لزوم اقتدار دریایی از نگاه فرمانده کل قوا

به‌مناسبت فرارسیدن سالروز بازداشت نظامیان آمریکایی متجاوز به خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۴، گزیده‌ای از بیانات فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم «اقتدار نیروی دریایی» جمهوری اسلامی را در ادامه بخوانید.

به گزارش مشرق،پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به‌مناسبت فرارسیدن سالروز بازداشت نظامیان آمریکایی متجاوز به خلیج فارس توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۴، گزیده‌ای از بیانات فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره لزوم «اقتدار نیروی دریایی» جمهوری اسلامی را منتشر می کند.

[*] لزوم افزایش توان دریایی


اگر به اوضاع نظامی و به جغرافیای منطقه نگاهی بیندازیم، خیلی زود میتوانیم تشخیص بدهیم که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی باید توانایی دریایی خود را ارتقا و افزایش بدهند. کسی نگوید که ابزارهای دشمنان و تهدیدکنندگان، از ما پیشرفته‌تر است؛ زیرا پاسخ این سخن آن است که ما در مقابل، ایمان و عزم و ایستادگیمان، از همه‌ی کسانی که با ما روبه‌رو هستند، بیشتر است و این، تعیین‌کننده میباشد. این، آن چیزی است که حرف آخر را در درگیریها میزند. ما این را داریم و حفظ میکنیم. البته توانایی را هم تا آن‌جا که در قدرت و توان ماست، پُرحجم و پُرکیفیت میکنیم. این، تکلیف ماست.


سخنرانی در میدان صبحگاه ناوگان منطقه‌ی یکم نیروی دریایی ارتش 1369/09/24



[*] ناوشکن جماران نمونه‌ای از توانایی جمهوری اسلامی


آن روزی که اینجا توی همین کارخانجات نیروی دریائی در بندرعباس، مسئله‌ی ساخت یک ناوشکن با ابعاد قابل قبول برای دریای عمان، برای اقیانوس هند، با تجهیزات مناسب مطرح شد، به نظرم میرسد که در همان دیدار، بعضیها بودند که به نظرشان میرسید این کار شدنی نیست. نه فقط شدنی بود، بلکه نسبت به همتی که امروز شما برای کارهای بزرگ دارید، این یک کار چندان بزرگی هم به حساب نمی‌آید. یعنی امروز همت شما برای کارهای بزرگتر، بمراتب بیشتر از آن چیزی است که ناو جماران به ما دارد نشان میدهد و آن را در مقابل ما مجسم میکند. با اینکه برای این کار خیلی زحمت کشیده شده و این زحمات خیلی ارزش دارد - به کار بردن هوش و استعداد و توانائی و کار شبانه‌روزی و ... - در عین حال این کار در مقابل آنچه که شما امروز همت بر آن میگمارید که انجام دهید، کار بزرگی نیست؛ کارهای آینده‌ی شما مهمتر است. یقیناً موج 2 از این برتر، و موج 3 و 4 از اینها بهتر خواهد شد؛ شاید با یک ابعاد کیفی بسیار باارزش‌تری، که قطعاً همین جور خواهد بود.


بیانات در دیدار دست‌اندرکاران ساخت ناوشکن جماران 1388/11/30

لزوم اقتدار دریایی از نگاه فرمانده کل قوا

 

[*] ضرورت تأمین امنیت برای کشورهای دارای ساحل دریایی


درباره‌ی نیروی دریایی سپاه آنچه مهم است، حضور فرزندان انقلاب و نیروهای انقلاب در دریا است؛ این خیلی نقطه‌ی اساسی و مهمّی است. امنیّت، زیرساخت همه‌ی پیشرفتهای یک ملّت است. اگر امنیّت نباشد، نه اقتصاد هست، نه فرهنگ هست، نه سعادت شخصی و نه سعادت عمومی مردم اجتماع هست. امنیّت دریا برای کشورهایی که سواحل دریایی دارند از جهاتی مهم‌تر است؛ چون دریا یک وسیله‌ی ارتباطی عمومی بین‌المللی است. حضور قدرتها، حضور ملّتها در دریا یک حادثه‌ی استثنائی محسوب نمیشود، یک امر رایج و دایری است. اگر کشوری که همسایه‌ی دریا است و ساحل دریایی دارد، نتواند دریا را در مجاورت خود امنیّت ببخشد، در واقع ارکان امنیّت داخلی خود را نتوانسته است بسازد. لذا امنیّت دریا خیلی مهم است. خب، جوانهای ما بحمدالله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه‌ها کار کردند؛ کارهای برجسته و باارزشی انجام دادند. نباید اینها در تاریخ حسّاس بعد از انقلاب نادیده گرفته بشود.


بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده‌های آنان 1394/07/15



[*] استقلال نیروی دریایی به برکت انقلاب اسلامی


این منطقه مانند بعضی از مناطق دیگر خلیج‌فارس، روزگاری محل قدرت‌نمایی اشغالگران و قدرت‌طلبانی بود که حیثیت و استقلال و ارزش ملتها برای آنها هیچ اهمیتی نداشت. تاریخ شاهد بوده است که در همین بوشهر، قوای انگلیسی برای فشار بر دولت وقتِ آن روز ایران پیاده شدند و این ساحل پُربرکت و حساس از لحاظ سوق‌الجیشی را در اختیار گرفتند. این روال متأسفانه با شکلهای گوناگون - و اگرچه نه به صورت مستقیم در همه‌ی احوال - در طول سالیان دراز در این مناطق جریان داشته است.


امروز شما آن نیروهای ساحل‌نشین و حافظ امنیت این سواحل هستید که مستقل و به اتکای نیروهای زمینی خود، و به اتکای پشتیبانی ملت خود، و نه به اتکای هیچ قدرت دیگر، در این منطقه مشغول خدمتگزاری هستید. در گذشته‌های نزدیک، یعنی پیش از پیروزی انقلاب هم حتّی به این شکل سابقه نداشته است. این استقلال را، این به خود نگریستن یک انسان سرافراز را که به برکت انقلاب اسلامی و عزت اسلامی در تک‌تک شما احساس میشود، قدر بدانید.


بیانات در مراسم صبحگاه نظامی پایگاه نیروی دریایی ارتش 1370/10/12


 

لزوم اقتدار دریایی از نگاه فرمانده کل قوا

 

[*] مقابله قدرتمندانه با نظامیان متجاوز آمریکایی در سال 1394


این حرکتی که جوانهای عزیز سپاه پاسداران ما در دریا کردند و در مقابل تجاوز دشمن از خودشان هویّت و قدرت نشان دادند کار بسیار درستی کردند؛ دشمن تجاوز کرد به آبهای ما، اینها رفتند دشمن را محصور کردند. کسانی که مسئولین سیاست هستند، در همه‌ی عرصه‌های جهانی همین‌جور عمل کنند؛ مراقب تجاوز دشمن باشند و ببینند کجا تجاوز میکند، کجا دارد از خطوط تجاوز میکند، و با قدرت جلویش را بگیرند.


بیانات در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات 1394/10/30


بچّه‌ها شجاعت به‌خرج دادند؛ فقط هم شجاعت نبود؛ شجاعتِ همراه با ایمان و همراه با درک بهنگام؛ یعنی در وقت عمل کردن. خیلی از کارهای ما انجام میگیرد، منتها نه در وقت خودش؛ وقتی یک کاری تأخیر افتاد، آن‌وقت دیگر فایده‌ای ندارد. شما به‌لحظه عمل کردید؛ کارتان بسیار عالی بود، کارتان بسیار جالب بود و درست در وقت خودش هم این کار انجام گرفت. ... آنها را کشاند به آبهای ما که شماها را به جانشان بیندازد، این‌طور دستهایشان را روی سرشان بگذارند و تسلیم بشوند. این حادثه کار خدا بود، در وقت خوبی [هم‌] انجام گرفت؛ شما هم عالی عمل کردید.


بیانات در دیدار پاسداران بازداشت‌کننده نظامیان متجاوز آمریکایی 1394/11/04



[*] تهدید نبودن موشک و ناو جمهوری اسلامی برای هیچ کس


اقتدار ملی عظیم جمهوری اسلامی برای هیچ کس تهدید نیست. برای همسایگان تهدید نیست؛ این یک فرصت است. بله، برای زورگویان عالم تهدید است، برای سیطره‌جویان عالم و مداخله‌گران در کار ملتها تهدید است، برای کسانی که یک روز از منابع عظیمِ طبیعی و انسانی این ملت بیشترین سوءاستفاده را کردند و لگد به حیثیت و شخصیت این ملت زدند و هنوز در آرزوی بازگشت آن روزهای بازنگشتنی هستند، تهدید است؛ اما برای ملتها تهدید نیست. رزمایشهای ما تهدید نیست، موشکهای ما تهدید نیست. هواپیما میسازیم، ناو میسازیم، جوانان برومندی مثل شما را به میدان میآوریم؛ هیچ کدام از اینها تهدید نیست. این، نشان دهنده‌ی این است که یک ملت میتواند ببالد؛ آن وقتی که به خود اعتماد داشته باشد و به خدای خود توکل کند و دل را از ایمان سرشار کند. این، مشوق ملتهای دیگر است. ملتهای دیگر بدانند و ببینند که اگر عزت میخواهند، این عزت پیش آمریکا نیست، در وابستگی به قدرتها نیست، در خرج کردن و پول دادن به کیسه‌ی سازندگان تسلیحاتی دنیا و دریوزگی تسلیحات آنها نیست، در جوشش از درون، در اعتماد به نفس ملی، در توکل به خدا و پیشرفت در اینهاست.


بیانات در دانشکده علوم دریایی نوشهر 1388/07/14



[*] راهبردی بودن نیروی دریایی در کشور


نیروی دریائی امروز در بسیاری از نقاط عالم و در کشور ما یک نیروی راهبردی است؛ به چشم یک نیروی راهبردی به نیروی دریائی باید نگریسته شود. سواحل جنوب شرقی کشور که در اختیار نیروی دریائی ارتش جمهوری اسلامی ایران است، مناطق بسیار مهمی است و ظرفیتهای بسیار خوبی برای پیشرفت است؛ به آنجاها اهتمام کنید و اهمیت بدهید. دریانوردیها را که امروز بحمدالله شکل پیشرفته‌ای نسبت به گذشته گرفته است، ادامه بدهید، به زیرسطحیها اهمیت بدهید و توجه کنید، امکانات و تجهیزات پدافندی شناورهای سطحی را در همه جا، بخصوص در دریاهای جنوب مورد توجه قرار بدهید.


بیانات در دانشکده علوم دریایی نوشهر 1388/07/14

جنگنده های اف-35 اسراییل موشک های فاتح ایران را منهدم کردند

ب جنگنده های اف-35 اسراییل موشک های فاتح ایران را منهدم کردند
به این مطلب امتیاز دهید
28.6% 71.4%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه رای الیوم نوشت: «روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" مدعی شده است که جنگنده های اف-35 اسراییل روز گذشته محموله موشک های فاتح ایران را در سوریه منهدم کردند.»

 

منبع مذکور در ادامه ادعا کرد: «این محموله شامل موشک های زمین به زمین فاتح 110 یا فاتح 111 که بسیار دقیق عمل می کردند و این محموله در راه رسیدن به حزب الله بود.»

 

گفتنی است که جنگنده های اف-35 اسراییل روز گذشته فرودگاهی در  دمشق که محل استقرار یگان چهارم ارتش سوریه است را موشک باران کردند.

 

بنا بر این گزارش، این اولین پرواز جنگنده اف-35 شبح در منطقه محسوب می شود که در نتیجه حمله جنگنده های شبح، چند انفجار مهیب در فرودگاه مزه دمشق صورت گرفت و بخش هایی از پایتخت سوریه به لرزه درآمد.

 

پایگاه حمیمیم اعلام کرد که سه فروند جنگنده رژیم صهیونیستی که یکی از آن ها اصلی و دو فروند دیگر پشتیبان بودند ساعت 12 و 17 دقیقه از فرودگاه بن گورین پرواز کردند و از مرزهای لبنان وارد آسمان سوریه شدند.


این جنگنده ها سه موشک هدایت شونده را به اطراف فرودگاه نظامی مزه شلیک کردند و سپس به سمت شمال غرب رفته و چهار هدف را بمباران کردند و به آسمان سرزمین های اشغالی بازگشتند.


یک منبع آگاه نظامی سوری اعلام کرد که جنگنده های رژیم صهیونیستی در اقدامی مایوسانه و ناکام برای پشتیبانی از گروه های تروریستی ساعت 00:25 (25 دقیقه بامداد) با چند موشک از شمال دریاچه طبریا اطراف فرودگاه مزه در غرب شهر دمشق را هدف قراردادند که باعث آتش سوزی در این مکان شد.

 

حمله شدید وزارت خارجه ترکیه به ایران

س حمله شدید وزارت خارجه ترکیه به ایران
به این مطلب امتیاز دهید
100% 0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز به نقل از روزنامه "رای الیوم"، یک مقام مسئول در وزارت خارجه ترکیه طی ادعایی به خبرگزاری "الاناضول" گفت: «ایران از بهبود روابط آنکارا و مسکو به خشم آمده است و ما  این کشور لازم است که نفوذ خود را در منطقه برای آرامش پایدار بکارگیرد.»

 

به گزارش رای الیوم، این مقام ترکیه ای که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد: «رابطه ایران با "پ.ک.ک" بر کسی مخفی نیست هر چند که تهران این رابطه را تکذیب کرده است. این کشور عامل موثر در ایجاد تنش میان ترکیه و عراق است و در این دو سال اخیر برخورد و نحوه رابطه ایران با ترکیه بسیار عوض شده است.»

 

  این مقام مسئول در ادامه ادعا کرد: «ایران سیاست های طائفه ای در منطقه دنبال می کند و این طائفه گری را وارد قانون اساسی خود هم کرده است. با وجود این مسائل هم ایرانی ها فکر می کنند این ترکیه است که سیاست های طائفه ای سنّی را در منطقه دنبال می کند. ضروری است که ایران از اقداماتی که ثبات را در منطقه به هم می زند، دوری کند.»

 

رئیس پیشنهادی ترامپ برای سیا

به گزارش افکارنیوز، «پامپئو» در زمان حضور در مجلس نمایندگان آمریکا  یکی از تندروترین نماینده کنگره آمریکا در مخالفت با ایران و توافق هسته‌ای بود.

وی طراح چندین طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا است درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفته که دنبال لغو این توافق هسته‌ایِ «فاجعه‌بار» است.

گزارش زیر، اظهاراتی است که پامپئو در قبال موضوعاتی است که وی در جلسه تأیید صلاحیتش در نشست کمیته اطلاعاتی سنا مطرح کرد. وی در بخشی از این نشست  گفت که  عراق، سوریه، کره شمالی، چین و روسیه را تهدیدهای اصلی علیه آمریکا می‌داند. وی از پاسخ به سوالی درباره اینکه سران کدام یک از این کشورها اراده ضربه زدن به آمریکا دارند خودداری کرد. 

*ایران و توافق هسته‌ای

وی در نطق آغازین خود در این نشست ایران را «کشور پیشرو در حمایت از تروریسم» خواند. وی گفت: «ایران به عنوان کشور پیشرو در حمایت از تروریسم به بازیگری مخرب و فعال در منطقه تبدیل شده که در حال دامن زدن به تنش‌ها با متحدان سنی ما است.»

رئیس پیشنهادی سازمان سیا گفت: «ما همچنین بایستی در ارزیابی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کاملاً منصف و بی‌طزف باشیم. از آنجا که این توافق، اجازه غنی‌سازی داخلی و تحقیقات و توسعه هسته‌ای را (به ایران) می‌دهد، سیاست‌گذاران آمریکایی به گردآوری اطلاعات و تحلیل‌های خردمندانه نیاز دارند. در حالی که من به عنوان نماینده کنگره با توافق هسته‌ای ایران مخالف بودم، در صورت تأیید (برای تصدی ریاست سیا)، نقشم عوض خواهد شد. این نقش عبارت خواهد بود از هدایت سازمان به سمت گردآوری قاطعانه اطلاعات و ضمانت اینکه تحلیلگران اطلاعاتی از زمان، فضای سیاسی و منابع کافی برای قضاوت‌های منصفانه و صحیح از لحاظ روش‌شناختی برخوردار خواهند بود.»

مایک پامپئو در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه موضعی در قبال برجام خواهد داشت گفت: «تعهد می‌دهم در صورتی که به ریاست سیا انتخاب شوم گزارش‌های اطلاعاتی درباره تبعیت ایران از برجام و همچنین اقدامات ایران در منطقه را به کنگره ارائه خواهم داد. »

پامپئو در پاسخ به سوال یک سناتور آمریکایی که ایران را به استفاده از هواپیماهای مسافربری برای انتقال سلاح به کشورهای منطقه متهم کرد گفت که این موضوع را مد نظر قرار خواهد داد. وی افزود: «فعالیت‌های ماهان‌ایر و ایران‌ایر من را به شدت نگران می‌کند.»

وی همچنین درباره موضعش در قبال برجام گفت که واشنگتن توان رصد ایران تا پایان توافق هسته‌ای را دارد اما «ایرانی‌ها در تقلب حرفه‌ای هستند». پامپئو گفت که توان راستی‌آزمایی از اقدامات ایران را تقویت خواهد کرد. 

پامئو با بیان اینکه قبلاً معتقد بود که برجام توافقی اشتباه بود گفت در صورت تأیید صلاحیت گزارش‌های اطلاعاتی درباره پیشرفت برجام و برنامه هسته‌ای ایران را ادامه خواهد داد.

*دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا روسیه را به حمله سایبری به رایانه‌های حزب دموکرات با هدف اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور متهم کرده‌اند. دونالد ترامپ به شدت این گزارش‌ها را مورد حمله قرار داده و مخالفانش را به انتقام‌گیری بابت پیروزی‌اش در انتخابات متهم کرده است. 

پامپئو در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره گزارش‌های جامعه اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا چه موضعی دارد، در اظهاراتی متفاوت با ترامپ گفت که این گزارش‌ها را «صحیح» می‌داند. وی گفت: «تا الان چیزی نیست که باعث شود من در این گزارش‌ها تردید داشته باشم.»

*شکنجه و برنامه بازجویی‌ از مظنونان

دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی وعده داده بود که در صورت ورود به کاخ سفید، شکنجه و برنامه جنجالی بازجویی از مظنونان که با مخالفت گروه‌های حقوق بشری مواجه شده را بار دیگر از سر خواهد گرفت. 

پامپئو در پاسخ به این سوال که در قبال درخواست احتمالی دونالد ترامپ برای از سرگیری برنامه موسوم به «بازجویی‌های ارتقا یافته» و شکنجه چه موضعی خواهد داشت گفت از چنین درخواستی تبعیت نخواهد کرد و فکر هم نمی‌کند که رئیس‌جمهور چنین درخواستی از وی مطرح کند. 

سناتور وایدن در بخشی از این نشست خطاب به پامپئو گفت با توجه به حمایت ترامپ از شکنجه و جاسوسی «شما احتمالا چالش سختی برای حمایت از سیاست‌های شرافتمندانه خواهید داشت.»

پاپمئو در پاسخ گفت که سازمان سیا وارد فعالیت‌های غیرقانونی نخواهد شد، اما به حفظ امنیت در آمریکا هم پایبند خواهد بود. 

‌دشمنان وحدت و یکپارچگی مسلمانان در منطقه را نشانه گرفته‌اند

‌دشمنان وحدت و یکپارچگی مسلمانان در منطقه را نشانه گرفته‌اند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان ، سردار محمد امامقلی در مراسم نخستین سالگرد شهید مدافع حرم عباس آبیاری و گرامیداشت شهدای خان‌طومان که با حضور عموم مردم شهیدپرور شهرستان شهریار در مصلی این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری مراسمی به این باشکوهی در شهرستان شهریار، نشان از توجه ویژه و ارزشمند مردم ولایتمدار این شهرستان به شهدا دارد.

وی بیان کرد: بارها به همراه خانواده شهدا، خدمت مقام معظم رهبری رسیده‌ام، ایشان در یکی از این جلسات  فرمودند که شهدای امروز از برجسته‌ترین شهدا هستند؛ چرا که آن‌ها آگاهانه و با بصیرت و داوطلبانه در جبهه حق علیه باطل حضور پیدا کرده‌اند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: شهدای مدافع حرم در مسیر دفاع از حریم آل‌الله جان خود را در دست گرفتند، که این خود پاسخ درستی به «هل من ناصر ینصرنی» امام شهدا و نائب بر حقش رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امامقلی ادامه داد: آمریکا به دنبال این بود با اتفاقاتی که در سوریه و عراق انجام می‌شود، ایران را به زانو درآورد و البته اقدامات بسیاری کردند و هر لحظه به دنبال این بودند که توطئه‌ای دیگر ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان ما از هر فتنه و جریانی برای از میان برداشتن برخی‌ها در منطقه استفاده کردند، آن‌ها با ایجاد وحشت و اختناق در منطقه، تنها به دنبال تأمین منافع خود بودند و در این راستا داعش را ایجاد و از آن حمایت کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان دلایل حمله آمریکا به سوریه اظهار داشت: آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند به راحتی سوریه و عراق را بگیرند و بعد از آن به سراغ ما بیایند، آن‌ها به سوریه حمله کردند چون سوریه انقلاب را پذیرفت و در خط نخست حمایت از حزب‌الله قرار گرفت، چون زیر بار استکبار جهانی نرفت و اسرائیل را  قبول نکرد و در مقابل در جریان دفاع مقدس به ایران کمک کرد.

امامقلی تصریح کرد: عربستان با نوکری آمریکا در منطقه به دنبال به نتیجه رساندن خواسته‌های آمریکا و خودش بود؛ اما با حضور این جوانان نتوانستند قدم از قدم بردارند و همه نقشه‌هایشان نقش بر آب شد.

وی با اشاره به تبعیت جوانان کشور از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز تغییرات بسیار اساسی ایجاد شده است و بسیاری از جوانان کشورهای منطقه در انتظار شنیدن سخنان گهربار حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) هستند، اتفاقاتی که امروز شاهد آن هستیم، ادامه صدور انقلاب توسط جوانان این مرز و بوم در خارج از مرزهایش است و امروز نیز خواسته‌ای که دشمنان داشتند در هم کوبیده شد و امروز دیگر آن‌ها ابرقدرت نیستند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: وحشتی که امروز دشمنان از جوانان ما دارند به قدری است که جرأت این را ندارند که گوشه چشمی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند و همه منطقه فهمیدند اتفاقاتی که در منطقه رخ داده است توطئه‌ای برای از بین بردن وحدت و یکپارچگی در منطقه بوده است.

امامقلی با اشاره به پیروزی‌های جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: به طور حتم اتفاقاتی که امروز توسط جوانان در منطقه در حال رخ دادن است، نمودهای بسیار زیبا و ارزنده‌ای را در حوزه‌های مختلف سیاسی و .... ایجاد کرده است و به واقع بیش از پیش شاهد رشد ایستگاه‌های مقاومت در منطقه هستیم.