بیانیه اتحادیه اروپا توهین به ملت ایران است/ غرب در قبال تعهدات ایران در برجام هیچ کاری انجام نداده است

خبرگزاری میزان- امام جمعه اردبیل گفت: بیانیه اتحادیه اروپا برای حضور در ایران مداخله‌جویانه و زیادخواهی است و چیزی جز توهین به ملت ایران نیست.
بیانیه اتحادیه اروپا توهین به ملت ایران است/ غرب در قبال تعهدات ایران در برجام هیچ کاری انجام نداده است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، آیت‌الله سید حسن عاملی در سخنانی با اشاره به اعلام آمادگی اتحادیه اروپا برای دایر کردن دفتر خود در تهران اظهار کرد: در فروردین سال 93 کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا پیش‌نویس قطعنامه راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران را تصویب کرده و اولین اقدام آنها بر اساس این پیش‌نویس افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران است.

وی افزود: اینگونه ارتباطات در جهان حاضر بسیار خوب است اما به شرط اینکه طرف مقابل حسن نیت داشته باشد و نگوید حسن نیت، حسن نیت نمی‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بیانیه اتحادیه اروپا برای حضور در ایران مداخله‌جویانه و زیادخواهی است و جز توهین و تحقیر ملت ایران در هیچ بندی نمی‌توان مفهوم دیگری را درک کرد.

عاملی با بیان بندهای سند راهبردی اتحادیه اروپا در قبال ایران، آن را سند مداخله جویانه و زیادخواهانه دانست و گفت: روح سند راهبردی نشان می‌دهد اتحادیه اروپا، ایران را یکی از مستعمرات اروپایی می‌داند و برای دولت و ملت ما دستورالعمل صادر می‌کند.

وی یادآور شد: آنها برای عادی‌سازی روابط شروطی گذاشته‌اند که با آن شروط دفتر مزبور، مصداق احیای لانه جاسوسی آمریکا به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران و نقض استقلال سیاسی و حاکمیت ملی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل بیان کرد: وزارت خارجه در این خصوص اولا باید روشن‌گری‌های لازم را انجام دهد چون این سند به مثابه یک کاپیتولاسیون از نوع پیشرفته آن است.

عاملی گفت:  ثانیا نباید در موضع انفعال قرار گیرد اگر بنابر مطالبه باشد ما باید مدعی باشیم در برجام به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی سفیر جدید ایران در لندن که عضو تیم مذاکره کننده بود می گوید «حساب‌های ایران مسدود است و قادر به جابه‌جایی حتی دو پوند نیستیم»

بسیج شاهکار امام راحل با انگیزه دینی و اخلاص در همه صحنه‌های انقلاب حاضر است

وی بسیج را شاهکار حضرت امام(ره) و جاذبه قدرت روحی آن امام بزرگوار برای استفاده از توان مردمی در حل مشکلات کشور و انقلاب دانست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: دفاع مقدس یک نمونه و یک آغاز  برای استفاده از توان مردمی برای دفع هجمه دشمنان کشور و انقلاب بود بعد از آن نیز حضور ملت در کنار مشکلات به وجود آمده توأم با موفقیت بوده است.

عاملی، پیشرفت‌های علمی کشور را نمونه‌ای دیگر از حرکت جوانان بسیجی کشور در عرصه علمی و فناوری در اوج محاصره تکنولوژی که بدترین محاصره است دانست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه منحصر عزت بخش فقط با حضور جهادی ملت در عرصه تولید در بخش صنعت و کشاورزی و صادرات مقدور خواهد بود و دولت موظّف به تأمین مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای این حضور حماسی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در باب فرهنگ نیز حضور مردم جهت اصلاحات فرهنگی و مقابله با هجمه‌های شدید فرهنگی را لازم بیان کرد و گفت: مکارم اخلاقی و ارزش‌های دینی، اساس مدنیت و اعتلای فرهنگی است و قیام امام حسین(ع) طبق زیارت اربعین برای مقابله با عناصر ضد فرهنگی مثل جهالت بوده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.